Mini Brød

Jeg har siden 9.klasse vært plaget med hveteallergi og melkeintoleranse. Gluten går fint, er noe med selve hvetemelet, behandlingen som gjør at jeg reagerer. Og med melken er det visst melkeprotein jeg reagerer på. Så da er det greit å kunne bake. Så i dag bakte jeg minibrød laget på speltmel (både siktet og sammalt). De ble ganske vellykket, jeg fulgte oppskriften som står bak på gjærpakken, og tilsatt også litt honning. Dette er mitt første forsøk på brødbaking og jeg vil kalle det en suksess. 
Alt av kaker og muffins syntes jeg er veldig enkelt å lage. Brøddeig er en helt annen sak, så neste jeg må få teken på nå er boller. 
Har så ekstremt lyst på skillingsboller for tiden… så får hive meg utpå det neste uke. 
God kveld folkens. xxx
Super cute tho right?





#baking #brød #bakst 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg