Å se fremover

Nå er jeg hjemme hos min mor, trengte å bare være et annet sted et par netter. 
De holder på med oppussing og har lagt nytt gulv i stue og gang. Og malt vegger. Så nå holder de på å male og sette på plass lister, og så er de ferdig. 
Hadde egentlig et par planer i tankene da jeg dro ut her, men får ta det igjen neste gang. 
Som jeg har snakket om før sliter jeg med depresjon og panikk angst. Depresjon har jeg egentlig merket veldig lite til oppigjennom disse 3 årene, men den kommer frem av og til. Og det har den gjort den siste uken. Mulig det er fordi jeg har ligget med influensa og ikke kunne gjort noe særlig. Derfor trengte jeg bare å komme meg ut av rommet mitt og være et annet sted.
Men kjenner jeg er kjempe lei av alt sammen. 

Er mange serier som går på tv for tiden hvor de tar opp psykiske problemer. Og jeg har sett noe av det: som f.eks sykt perfekt. 
Og er greit å se at det er flere som sliter, og på en måte er det litt betryggende å vite. For da vet man jo at det kan skje hvem som helst, og at det er mulig å bli kvitt. 
Men samtidig så føler jeg ikke at det hjelper spesielt mye. For det kommer av forskjellige grunner, og selvom mange av metodene for å bli kvitt det er de samme, så er det ting i ens fortid som må “heales”. Grunner til at det har oppstått og skjedd når det skjedde. Automatiske tanker og hvor frykten egentlig stammer fra. 

Jeg vet verfall at for meg hjalp det veldig å flytte ut, og bo med venner. Det sosiale og følelsen av å ikke være alene hjalp meg masse. Jeg var kraftig undervektig før jeg flyttet inn i kollektivet, og nå et år senere er jeg endelig normal vektig. Ble enklere å få i seg mat og gjøre hverdagslige ting da jeg flyttet inn i kollektivet. Har folk å snakke med og tilbringe tid med, folk på min egen alder. Som jeg kan tulle og le masse med. Men er fortsatt en del som sitter igjen. Føler på meg at jeg kanskje er klar for å klare enda mer, men angsten er der fortsatt. Og den kommer når jeg skal ut i uvante situasjoner. 
Men jeg er så klar til å legge alt bak meg…. og gå fremover.


Ps: Dere kan følge meg på Facebook HER,-

#psykisk #helse #psyken #tanker #livet #staystrong #angst #depresjon

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg