Kutt ned på stresset!

Elsker egentlig å våkne opp om dagene å se snø og sol utenfor. 
Skulle ønske solen var oppe litt lengre da, men det skjer gradvis.

Uansett! Nå er det Lørdag, da kan man sitte inne å slappe av eller gå ut å feste eller hva enn man måtte ønske. Man trenger i hvert fall ikke føle på stress. 
Selv er jeg så og si alltid stresset, selvom jeg bare sitter i ro i sofaen. Jeg vet jo at ting ikke skjer raskere av å stresse, men det skjer automatisk. 
Dette er en av tingene jeg vil rette en del fokus mot i år. Altså bli flinkere til å takle stress! 
Selvfølgelig er trening en av tingene som kan hjelpe med å redusere stress, men det er også noe jeg ikke er flink til. Aldri vært en fan av å trene. Og det er ikke det at jeg ikke liker å bruke kroppen, men jeg eier ikke tålmodighet. Trening som ikke føles som trening er mer min stil. Dansing f.eks har alltid vært en stor interesse for meg. Men også det å vaske og rydde i huset er en form for trening, eller gå på tur med venner om det så bare er rundt i nabolaget. Man trenger ikke alltid vite at man trener for at det skal være trening.
Ellers skal det hjelpe å ha rutiner på maten. Altså spise på faste tider hver dag og spise ting som er godt for kroppen. Altså ting som inneholder rett mengde vitaminer og proteiner osv. Også noe jeg er helt elendig på. 
Dette betyr altså ikke at man skal slutte å spise ting som inneholder f.eks sukker. For mange av oss trenger faktisk dette også som en del av kosten for å opprettholde energien også gjør det oss også glad. Og i min bok er noe av det sunneste du kan være, er nettopp det å være GLAD. 
Også det å gi klemmer, holde noen i hånden, klappe en katt utløser oxytocin som er det hormonet som reduserer stress og er også kalt “velvære hormonet”. 

Så ha en stressfri helg folkens♥ Hug someone

♥ Følg meg på Instagram HER  ♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg