Nye mat produkter i butikken

Igjen så jeg at det var kommet nye ting i matbutikken. 
Og til min glede har de kommet ut med Ben & Jerry’s is UTEN melk. Jeg har pleid å spise Oatly sin iskrem, da jeg syntes den er best på smak. Men nå gleder jeg meg til å prøve Ben & Jerry’s sin. 
Oreo har jeg alltid vært fan av, men alltid syntes det er dumt at vi her i norge får så begrenset utvalg. Det finnes jo hundrevis av Oreo smaker og vi får ingen av de hit. Så at Cripsy thin oreoen kom med sjokolade smak er egentlig ikke noe big deal. Men det er godt da. 

Oreo påskeeggene måtte jeg nesten også bare teste ut, til tross for at de fortsatt ikke har fjernet palmeoljen. I fjor kjøpte jeg heller den Rema 1000 og Nidar samarbeidet om og syntes de var god. Og nå har jeg ikke vært på Rema 1000, men er de der i år også blir de nok kjøpt igjen. 
Jeg er imot palmeolje, men ikke bare av de grunnene de fleste andre er. JA, jeg bryr meg om regnskogen. Faktisk så bryr jeg meg om natur generelt. MEN palmeolje er heller ikke bra for kroppen våres. Og der ligger mye av min bekymring. 
Syntes derfor det er rart at Freia fortsatt klamrer seg fast og nekter å gi slipp. 
Jeg følte uansett et behov for i det minste å ha testet denne ut. Jeg er sjokoholiker. Men kommer nok ikke til å kjøpe de mer enn denne ene gangen. 

Jeg testet ut SmartWater som også kom ut i butikken. Vært snakket om det i flere youtube videoer og var nysgjerrig på det. Smartwater er altså kildevann som er dampdestillert og tilsatt mineraler.

Jeg er nok ikke alene i å ha følt at vi her i norge alltid har hatt et utrolig dårlig utvalg av matvarer i butikkene våres. Bare man drar over til sverige så er det å gå på matbutikken som å steppe inn i en helt ny verden. Og for folk med hvete og melke intoleranse har det vært en kamp å handle mat. Så personlig blir jeg alltid glad når nye ting dukker opp. Enda gladere hadde jeg blitt hvis vi ble kvitt alt det som gjør oss syke. Men det er nok en lengre kamp. 
Akkuratt nå tar jeg i hvertfall i mot disse små gledene. 



Hvilken nye matprodukter gleder du deg til å prøve? 

#mat #butikk #produkter #sjokolade #godis #food

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg