Filmåret 2018 og mitt forhold til filmverdenen

Dette året vil jeg si blir et bra film år. 
Ikke bare kommer Fantastic Beasts: the crimes of Grindelwald ut i høst, men filmer som: 
The Incredibles 2
Mary poppins returns
Jurassic World Sequel
Mamma Mia 2
og mer. 

Det har allerede vært/ er noen gode filmer på kino. Men de jeg ser mest frem til er de på listen over. 

Hvilken film gleder du deg til å se i år?

Personlig er jeg veldig glad i filmer og serier. Det er så mye man kan utforske på film som man ikke kan i det virkelige liv. Som magi. 
Og sosiale forhold er ofte på et mer intelligent nivå (mest i drama filmer). Og på mange måter mangler det en del av i det i samfunnet i dag. 
Mens mennesker i film klarer å ordne opp i vanskelige vennskap/forhold og si de rette tingene når det kreves blir mye i det virkelige liv usagt og uløst. Jeg liker at i det fleste filmer får man en form for “closure”. Og skulle ønske det var mer man så i det virkelige liv også. 
At istedenfor å holde igjen, istendenfor for å erstatte folk når ting blir vanskelig, istedenfor å stenge seg inne så kunne folk oppsøke situasjonene og rettet opp i ting. 
Krangle når det trengs for å så ordne opp med engang. Kanskje sette sitt eget ego til side og gjøre det som skal til når ting er vanskelig. 

Føler at denne generasjon spesielt som jeg er vokst opp i tror de har krav på så mye. At de er så utrolig viktige. Men sannheten er jo at det som gjør deg viktig er det du putter ut der. 
Hvis du bare er selvsentrert og alltid gjør ting til fordel for deg selv, sier det noe om deg. Og ingen skylder deg en dritt. 

Jeg tror det er mange serier og filmer vi mennesker kan lære av. Den serien som lærte meg mest er Buffy the Vampire slayer. 

Happy popcorn cozy time. ♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg