Ranet via Ebay

I begynnelsen av påsken opplevde jeg noe sykt. 
Det var midt på natten og plutselig fikk jeg to bekreftelses mailer fra Ebay hvor det sto jeg hadde kjøpt og betalt for to ting. Hva gjenstandene var skjønte jeg ikke før jeg så googlet det og fant ut det har noe med treverk pussing å gjøre. 
Jeg skjønte ingenting og gikk rett inn på banken min for å sjekke og der var det forsvunnet over 1000kr. 

Det første instinktet mitt var å kontakte både ebay og paypal og få orden på det så fort som mulig. Heldigvis er paypal en sikkerhet i seg selv og tar slike saker på alvor. 
Jeg fikk mail fra ebay hvor det sto at en tredjepart hadde lagt meg til på selgerens liste og om at jeg måtte be om å få pengene tilbake fra selger. Ebay fjernet selve gjenstandene fra siden da de ikke var godkjent. Men tror ikke ebay la merke til at jeg selv ikke hadde bestilt disse “ikke godkjente” gjenstandene. 

Jeg fikk tilslutt svar på mailen min hvor de ba meg om å ringe dem om denne saken så de kan se på hva som har skjedd. Noe jeg fortsatt ikke har gjort, da jeg syntes det er tullete å måtte ringe helt til Amerika over det å ta det på mail eller i chat. Det er tross alt ikke gratis å ringe.
Men tenker nok å gjøre det uansett for å få oppklart hva som har skjedd. 

Pengene er heldigvis på vei tilbake til meg, men at noe slikt kan skje til å begynne med syntes jeg er helt sprøtt. 

Har du opplevd noe lignende?


#ebay #robbed #internetscam #wtf

3 kommentarer
    1. Så skummelt og ekkelt! Har lest om det men aldri opplevd det selv – bra du får det tilbake hvertfall, men fortsatt dumt at sånt skjer :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg