Favoritt vegetar produkter

Jeg må først si at jeg desverre ikke er vegetarianer. Men jeg kan si jeg er kresen når det gjelder kjøtt og spiser for det meste bare kylling. 
Det er noe jeg ikke kan kutte helt ut spesielt pga. lav undervekt og B12. 
Men melk har jeg ikke kunne drukket siden 9.klasse. Jeg har altså intoleranse mot melk. 
De første årene var dette et stort problem da det ikke fantes mye i butikkene som kunne erstatte melk, og om man var heldig og fant noe så smakte det grusomt. 
I senere tid har det heldigvis dukket opp mer og mer og det å finne alternativer er ikke lenger et så stort problem. 

Smakene har også bare blitt bedre og bedre.

♥Favoritten er Oatly♥
Oatly havredrikk med sjokoladesmak har jeg drukket i mange år nå helt siden den først dukket opp i norske butikker. Takket være denne føler jeg meg ikke utenfor når venner drikker på vanlig sjokomelk. Og selv om jeg kunne drukket vanlig melk, ville jeg heller kjøpt Oatly. 
De har også vaniljesaus og matfløte, som etter min mening er bedre enn alle de andre alternativene. Både konsistens og smak har de nailet.
Oatly lager også is som jeg pleier å kjøpe, enda en stor favoritt hos meg.


♥Alpro♥
Når det gjelder yoghurter er det ingen som slår Alpro om du spør meg. Spesielt denne nye de kom ut med “Go on” high in protein. Favoritten hos meg er den med blåbær smak. Ellers har de også jordbærsmak og mangosmak. 
Et slikt produkt har jeg savnet i lang tid, og endelig dukket det opp! 

Rismelken fra Alpro har jeg alltid kjøpt. Det er sjeldent jeg drikker den som den er, da jeg ikke er så stor fan av smaken alene. Derimot fungerer den supert om man drikker den til brownies eller oreos. Ellers brukes den en del i matlaging eller til frokostblanding. (I matlaging hvor jeg skal erstatte fløte bruker jeg som oftest kokosmelk).



Liker du noen av disse produktene?

#vegetar #alpro #oatly #nocow 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg