Positiv holdning og Manifistering

I dag har jeg begynt med noe jeg skal forsøke på fremover, og det er å skrive ned positive ting hver dag. Jeg har både en bok hvor jeg skal skrive ned det jeg er takknemlig for og en jeg skriver ned ting jeg ønsker at skal skje og ting jeg vil forbedre meg på.
Det handler rett og slett om å trene den positive muskelen slik at ikke den negative er den dominerende lenger.

Jeg tror den negative har fått styre på alt for lenge, noe som ikke er så rart eller uvanlig når man har psykiske utfordringer som preger hverdagen. Det blir fort til at man føler og tenker på mye negativt når man føler man ikke får gjort som man vil.

Men det er galskap og forsette i samme spor og forvente andre resultater, noe jeg har sagt igjen og igjen. Det er selvfølgelig ikke mitt sitat, men jeg har definitivt adoptert det.
For det er så sant. Man må sette i gang en endring og man må ønske det.

Jeg har jo et veldig sterkt ønske om det men trenger rett og slett å få troen på meg selv tilbake og noe trygghet i meg selv.

Det er ofte egentlig veldig små ting som skal til, men som også ofte er veldig vanskelige også.
Alt føles så stort i hodene våres og det er lett å tenke at noe er for vanskelig og for stort. Men det stemmer sjeldent.
Man er mye nærmere enn man tror, det er bare veldig intenst å skulle begi seg utpå.

Jeg tenker derfor at noe av det mest grunnleggende man kan gjøre for seg selv er å bygge opp en indre stemme som er mer positiv og motiverende. Følg meg gjerne på Instagram: @Rlablogg

Ps: Fortell gjerne hva du vil se mer av fra meg her på blogg eller Instagram <3

2 kommentarer
    1. Jeg var lenge sånn som tenkte at det å skrive ned positive ting, generelt prøve å dyrke det positive ikke var noen vits fordi det var MENINGEN at verden og livet bare var kjip og trist allikevel.

      Jeg tok feil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg