Guilty Conscience

Okei, så jeg må nesten bare snakke om noe for jeg kan ikke være den eneste som føler på dette.
Håper jeg. 

Jeg kan være veldig glad i ting som sminke, mote, teknologi og diverse annet. 
Men plutselig får jeg bare en enorm skyldfølelse for å like disse tingene. 

F.eks Sminke. Jeg liker å være kreativ og jeg elsker farger. 
Det er gøy å prøve ut forskjellige looks og se hvordan du kan se mer våken ut bare ved å påføre mascara. 
Men så føler jeg at det er dumt å være interessert i noe som dekker til det naturlige. Eller forandrer på utseende man har. 
Og det å bruke penger på noe som egentlig ikke er så viktig. 

Jeg vil liksom være mest opptatt av ting som er naturlig. Fokusere på naturen og jordkloden. 
Og at folk skal være fornøyd med hvordan de ser ut, uten å måtte endre på noe.
Uten å føle behov for å dekke seg til, forstørre pupper eller ta restylane i leppene. 

Og når det gjelder klær og mote, så er klær noe vi alle bruker. 
Så er greit nok å være interessert i å ha klær som er tilpasset sin egen figur og ville se bra ut. 
Men føler at her også går det en grense. Med at man ikke må ha et nytt antrekk klart hver dag, og det å ikke kunne vise seg i samme kjole flere ganger. 
Og man trenger da virkelig ikke kjøpe de dyreste klærene.  
 

Teknologi er vell på topp her av det som skaper mest dårlig samvittighet hos meg. 
For jeg har en stor guilty pleasure for spesielt Apple produkter. 
Men er generelt opptatt av duppe dingser og teknologi. Syntes det er interessant hvordan det fungerer og hvor mye man kan bruke det til. 
MEN samtidig så hater jeg det så intenst. 
Jeg føler at teknologi og sosiale medier ødelegger oss. 
Folk blir syke, både fysisk og psykisk. Vi blir utbrent i en tidlig alder. 
Vi føler at vi er sliten og trøtt hele tiden fordi vi både har vanlige ting som jobb/ skole eller annet og i tillegg føler vi må hele tiden følge med på alt som skjer rundt oss på sosiale medier og internett generelt. Så vi bruker enormt mye tid på å ta inn informasjon hele tiden og allikevel skjønner ikke folk hvorfor de ikke orker noe. 

Sminke er nok noe jeg kan klare å kose meg med til tross for følelsene som dukker opp innimellom da jeg ikke føler jeg må ha det på hele tiden eller når jeg skal være med folk. Orker jeg ikke så orker jeg ikke.
Og siden jeg selv vet at jeg ikke bruker det for å “fake” noe eller lure noen og generelt ikke bruker mye av det. 
Men har en del dager der jeg bare ikke klarer å tenke på annet enn effekten ting har på samfunnet.

Føler meg splittet i to. 

♥Har du opplevd å føle på dette?


#samfunn #meninger #kosmetikk #teknologi #mote 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg