10 måter å forbedre deg selv på

  1. Kosthold – Spis mat som gjør at du føler deg bra. Jeg føler personlig at det beste her er ikke å finne en diett på nett du følger slavisk. Men spis mat så gjør at du føler deg opplagt, sover bedre og tenker mer positivt. Dekk alle de nødvendige behovene (vitaminer og mineraler++). Noen trenger mer av noe enn andre og mindre av noe annet. Din kropp er unik og har et annet behov enn hva kanskje de rundt deg har.
  2. Finn deg en stil som gjør at du føler deg vell og selvsikker – Når du har det bra med deg selv er du et lys for folk rundt deg og kan lettere spre glede og være den vennen folk trenger. At klær kan ha noe med hvem du er som person høres kanskje rart ut. Men å ta vare på seg selv og ha en stil som du føler er unik for deg og forteller noe om deg selv kan gjøre så mye for hvordan du selv ser deg selv.
    Og ikke spar de gode klærne til bedre tider. Bruk de NÅ. Legg heller vekk joggebuksen, den kan du bruke på søndager.
  3. Ha det ryddig rundt deg – Dette er et noe jeg ofte kan slite med selv. Jeg tror jeg har vært ganske flink opp igjennom til å holde det ryddig i de fleste stedene i huset/ leilighetene jeg har bodd i, men akkurat soverommet har alltid vært en liten utfordring. Jeg tror det er lett for når man har mye kaos i hodet og man generelt sliter å la det bli rotete rundt seg. Man kan til og med føle på det som en slags trygghet. MEN det er viktigere enn man tror å holde orden og kvitte seg med alt unødvendig man har liggende rundt. Så KAST, selg og organiser. Her anbefaler jeg også å plukke opp boken til Marie Kondo – Magisk opprydning.
  4. Hudpleie – Finn produktene som passer for deg og din hud. Om du vil ha vekk acne, redusere rynker og linjer, få mer glød eller bare generelt tilsette fuktighet. Å finne riktige hudprodukter kan være en reise og her må man kanskje teste ut litt av hvert. Men hvis det er et tips jeg kan gi så er det; finn deg en god Toner! Da jeg slet en del med kviser og den slags i tenårene kjøpte jeg faktisk en hudpleie serie jeg hadde sett på Tv Shop som mange kanskje er godt kjent med. Dette funket ikke da jeg først begynte å teste det. Men etter en stund begynte jeg å bare bruke toneren da jeg likte hvordan den føltes og plutselig ble huden bare bedre og bedre! Dette føler jeg er et ekstra godt tips for dem som sliter med kombinert hud eller er mer på den oljete siden. En hvilken som helst toner vil kanskje ikke hjelpe, men den riktige kan være løsningen på alt.
  5. Sminke – Om man vil bruke sminke til hverdags anbefaler jeg å gå for lette og naturlige produkter. Både det å gjøre det best mulig for huden med produkter som ikke er for heftige, men også for at man skal like seg selv mest mulig slik man allerede er. Gjerne bare jevne ut litt hudtone og gi deg selv en lett oppløftning med sminke istedenfor å skjule seg. Så kan man heller kjøre på med litt ekstra på fest om man føler for det.
  6. Trening – På samme måte som å ha et godt kosthold er trening viktig for å holde seg sunn og frisk. Vi er blitt veldig inaktive slik vi lever nå til dags og kroppene våres er egentlig bygget for å være i bevegelse. Det er derfor viktig å gå turer eller dra på treningssenter, svømmehall, klatring eller hva enn man føler for. All bevegelse er bra for kroppen. Så kom deg opp på beina og lær deg en tiktok dans. 
  7. Gjør ting som gir deg glede – Dette kan være alt fra å se en gøy serie, spise noe godt, snakke med en god venn eller dekorere med favorittfargen din. Jeg har spesielt en farge som gir meg glede og den sørger jeg for at jeg har både i garderoben min og andre steder.
  8. Kvitt deg med det negative – Dette kan være tankemønsteret ditt, negative mennesker eller aviser og sosiale medier. Om du har et menneske i livet ditt som bare sprer negativitet og gjør at du føler deg som dritt hver gang du snakker med h*n, så er det kanskje på tide å ta avstand. Det er selvfølgelig fint om man sier ifra før man tar avstand så vedkommende forstår hvorfor de plutselig har en venn mindre, noe som igjen gir de muligheten til å se at de har et problem og muligheten til å forandre på det. Noe annet er å gå igjennom hvem og hva man følger med på i sosiale medier og erstatt med noe som er positivt og inspirerende.
  9. Ikke shoppe for å fylle et tomrom – Mange liker å shoppe bare for å shoppe og ikke fordi de faktisk elsker eller trenger tingen de kjøper. Dette er gjerne fordi de er ute etter den korte gleden som oppstår når man skaffer seg noe nytt. Behovet for dette kommer ofte fordi man har et behov man føler for å fylle. Man er gjerne trist eller deprimert, har for lite venner, mangler innhold i livet sitt på en eller flere måter. Å kjøpe noe du har ønsket deg de siste månedene som du vet du kommer til å bruke og som gir deg glede, det sier jeg bare GO FOR IT til. MEN alt dette rotet av ting som samles opp som verken blir brukt eller egentlig er noe man liker burde man ta en prat med seg selv i speilet for å ordne opp i å komme til kjernen på hvorfor det behovet er der og hva det er man egentlig mangler.
  10. Ha en hobby – Dette er noe jeg føler alle egentlig trenger. Ikke nødvendigvis en så tidskrevende hobby, men bare noe du har for deg selv som du driver på med regelmessig. Det kan være alt fra å male til å gå på dansing eller skrivekurs eller hva enn man har lyst til. Et sted du kan møte folk, få gjøre noe kreativt eller gøy og som gir deg innhold i hverdagen annet enn bare jobb eller studier. Og ikke minst som tar deg vekk fra tv/pc skjermen.

Følg meg på Instagram @Rlablogg
Snapchat: @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg