10 ting som hjelper på humøret når man likevel må være hjemme

Jeg vet at de fleste har en ting å hjernen akkurat nå.
Skoler og barnehager stenger og flere må ha hjemmekontor fremover. Og selvom dette er noe jeg også tenker en del på vil jeg ikke skrive om det for mye her på bloggen.
Det skrives og snakkes om nok, så jeg føler ikke bloggen min trenger å være enda et sted hvor det blir et tema.
Ellers håper jeg dere har det bra og ikke blir påvirket av det mer enn nødvendig. Det er jo en veldig kjip situasjon for oss alle.
Men jeg håper virkelig ikke dette vil pågå i flere måneder. Så vi får bare ta sikkerhetstiltak og krysse fingrene.
Og ikke minst… vask hendene.

En ting jeg ikke syntes er greit er hvordan folk tømmer butikkhyllene som om det er zombie apocalypse. Tenk på andre. Du er ikke eneste som skal ha mat. Sånn kollektiv panikk hjelper faktisk ingen.

Vi må gjøre alle disse tiltakene og det er helt greit.
Men skal vi først sitte hjemme, kan vi i det minste gjøre det litt hyggelig også.

10 ting som hjelper på humøret (hjemme):

  1. Sett på en morsom film eller serie, pop noe popcorn og sleng deg på sofaen. Du blir i hvert fall distrahert i noen timer.
  2. SPA dag. Finn frem ansiktsmaske, fotbad og noe vann med agurk i og len deg tilbake med noe rolig musikk i bakgrunnen.
  3. Ha spillkveld. Bor dere flere sammen? Så hvorfor ikke bare ha en rolig spillkveld med kort og brettspill.
  4. Apple tv Apper. Visste du at om du har en nyere apple tv så kan du laste ned spill som f.eks Just Dance, Rayman og mye mer?
  5. Kahoot! Hvorfor ikke ta en runde med quiz? Engasjer hele familien og ha det gøy.
  6. Rydd ut av garderoben din. Kvitt deg med klær du ikke bruker og få bedre plass.
  7. Lek deg med sminke. Har du investert masse penger i sminke? Nå er kanskje tiden å teste ut de fargene du styrer unna i hverdagen.
  8. Musikk. Hvis det er noe som har evnen til å få meg på helt andre tanker så er det musikk.
  9. Yoga og meditasjon. Styrker både kropp og psyke og er bra for helsen.
  10. Bake. Muntre deg opp med noe boller eller brownies.

Følg meg gjerne på Instagram @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg