10 tips til deg som sliter med søvn

1. Denne kjenner alle til; Legg vekk mobil og pc en time før sengetid. 

2. Strekk på kroppen. Strekk armene og bena. Kan også prøve å spenne et området om gangen også slippe. 

3. Prøv å ligg med bena opp mot veggen en liten stund. En øvelse man blir trøtt av. 

4. Hold rommet kjølig. Men ikke ha det for kaldt.

5. For noen fungerer det å ha på meditasjons musikk i bakgrunnen. Eller naturlyder (bølger, regnskog osv)

6. Kamille te. Kamille te er beroligende og kan virke ved lette innsovnings problemer. 

7. Hvis du ikke får sove. Gå ut av rommet og f.eks les en bok eller gjør noe annet avslappende og gå tilbake når du føler deg søvnig og prøv igjen. 

8. Les en bok. En bok som ikke er for spennendes, men interessant nok for at du ikke bare gir opp på den. (Eller hvis man er som meg og ikke liker å lese noe særlig, funker også Donald duck blader og slikt også.)

9. Sov på din høyre side. Det er bevist at man sovner lettere enn om man sover på rygg eller venstre. 

10. Tving deg selv til å ligge mest mulig i ro, og ikke vri og vend på deg for mye. 

Jeg har perioder hvor jeg sliter skikkelig med søvn. Og er  alltids på leting etter tips. Mange av disse har jeg testet ut selv og noen ganger fungerer de.
Mange av tipsene er slikt man hører hele tiden, men noen av de er tips jeg ikke har hørt før som den med å ligge med bena strakt opp mot veggen. Men det fungerer faktisk. Verd å prøve verfall. 

I wish you sleep♥


#søvn #howto #tips #råd #sleep 

4 kommentarer
    1. Enda et tips, blunk hardt og raskt med øynene i ca 20 sekunder. Får alltid lettere sove når jeg gjør det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg