Priskrig på godis og annet snakk

Jeg tror det beste med påske og uken før påske er smågodt krigen! 
Chocolate lover over here. 
Og så påskeeggene var ekstremt billige, som en del av priskrigen. 
Har lyst å kjøpe de som Rema 1000 har laget i sammarbeid med nidar uten palmeolje. 
Har alltid pleid å boikotte palmeolje, lenge før det ble normalt. 

Men kanskje ikke av samme grunner som alle andre. Jeg bryr meg jo om regnskogen, men det som står på nr.1 på listen min for å boikotte produkter med palmeolje er at det ikke er bra for kroppen. At det er skadelig over tid for kroppene våres, og jeg pleier å være ganske obs på sånne ting.
Og vil helst vite hva jeg putter inn i kroppen min og hva det gjør med meg. 
Selvom man ikke skal være overforsiktig heller, så liker jeg å verfall ha mest mulig kontroll. 

Men selvfølgelig er jeg som de fleste andre og vil passe på jordkloden våres, og vil bevare regnskog og andre ting. 
Så dette er også en årsak. 
Menmen, vil ikke egentlig hive meg inn i den diskusjonen der.

Er mye mat i matbutikkene vi egentlig burde vært kritisk til. For er mye tull de putter i maten vår. 
Så er bra når folk finner ut av det og gjør noe med de. Vi som forbrukere må være litt obs på ting og litt kritisk og ikke bare 
regne med at alt er som det skal være. 

Nå er verfall påsken rett rundt hjørnet her. Håper været blir bra også. 
For akkuratt nå blåser det så ekstremt at man skulle tro huset kommer til å fly vekk. 

Gleder du deg til påske?
easterapril
blackchocolate
eggscupcake


#påske #godis #priskrig #mat #palmeolje

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg