Alkoholfritt år

–so far.

Det er lørdag og alle jeg kjenner er ute å fester. 
Jeg har faktisk bare drukket en gang hele dette året. Jeg har en regel når det gjelder drikking og det er at jeg bare gjør det når jeg er glad og 
har det bra. Er ikke alt som det skal eller jeg er i feil humør så drikker jeg bare ikke. 
Da er det ikke alkohol jeg trenger, men ordentlig mat, ro og noen å prate med. 
Pluss, jeg har så masse annet jeg interesserer meg for nå for tiden. Ting som faktisk er litt mer meningsfylt. 

Jeg vil skape ting, lære, utforske og når jeg er med venner vil jeg faktisk prate og le og ha det bra i hverandres selskap uten å måtte trenge “hjelpemidler”. 
Når ting ikke fungerer må man gjøre noe med det. Ta noen steg tilbake, prøve noe nytt og gjøre ting annerledes. Og i denne aldersgruppen er det mange som mister seg selv og ikke vet helt hva de gjør med livet sitt. Og det er lett for, fordi man er ikke et barn eller tenåring lenger men man er heller ikke helt voksen. 
Men jeg vet at man ikke finner svaret ved å dra ut på byn hver helg. 

Men jeg forstår også veldig godt at det er gøy å feste og drikke, bare ikke hele tiden. 

Håper uansett alle har hatt en fantastisk lørdag, uansett hva dere måtte finne på♥


#alkohol #ornah

5 kommentarer

Siste innlegg