Noen dager kan man bare ikke fake det.


I dag er jeg egentlig ikke i noe humør til å verken blogge eller være på internett i det hele tatt. Føler jeg har nådd et punkt hvor jeg bare ikke vet hva jeg skal gjøre lenger. Jeg pleier alltid å finne en løsning på problemene folk har og mine egne. Ofte krever det at jeg tenker utenfor boksen og finner kreative løsninger, noe jeg har blitt ganske god på. 
Akuratt nå uten å gå i for mye detaljer finner jeg ikke noe løsning. 
Men selv om instinktene mine er å være negativ akuratt nå skal jeg prøve å holde meg positivt og tro at ting vil ordne seg. 
Selv om det av og til kan være noe av det vanskeligste å gjøre. 

Det er mye jeg skulle ønske dette landet kunne bli bedre til. 
Som å gi hjelp til nordmenn som trenger hjelp. Prøve å bli et mer sosialt samfunn igjen og ikke fortsette å være et resultat av årevis hvor hoved kommunikasjonen har gått igjennom sosiale medier. 
Og ha bedre behandlingssystem for personer med psykiske lidelser. Utallige mange sitter å bare stanger hodet i veggen i frustrasjon over å ikke få den hjelper de trenger. Og ikke bare trenger, men hjelpen de har RETT på. 
Og ikke bli tatt seriøst i et system som handler om PSYKISKE lidelser fordi du ikke har synlige arr på kroppen setter meg helt ut. Hvor er logikken i dette? 

Og kan ikke situasjonen til en person uten synlige fysiske arr være like alvorlig til en som har det? 
Og hvorfor er emne i seg selv fortsatt ganske tabulagt? 

Noen sier samfunnet er for de sterke. Men er du regnet som svak fordi du får en lidelse? 
Det er ikke ofte personen har gjort det mot seg selv. Man velger ikke å slite, og det er absolutt ikke fordi man er svak. Man har gjerne vært den sterkeste i vennegjengen. Tatt på seg andre sine problemer og alltid måtte holde andre oppe. Og til slutt går man tom. 
Man har ikke uendelig med ressurser og hvis man i tillegg har vært i mange vanskelige situasjoner og opplevd tunge ting som man selv ikke har kunnet kontrollert så er det ikke lett å sitte med konsekvensene. Man er et direkte resultat av andre sine valg og sitt eget instinkt til å ta vare på andre.

Noen dager går det bare ikke å fake at man har det bra. 

Beklager til deg som leser dette at det var det jeg hadde å komme med. Men det er dette som har vært i tankene mine i dag. 
 

3 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her – etter å ha engasjert meg i kampen mot selvmord i snart seks år, og kjent minst fire som har tatt livet sitt, i tillegg til en som døde av anoreksi, får man øye på en helt annen utgave av landet som mediene skryter opp i skyene som “verdens beste land”.
      Så det er flott at du bryr deg om andre, noe også jeg gjør, men samtidig er det viktig å ta vare på seg selv, og huske på at selv om man er en følsom person som vil bry seg der andre likegyldig går forbi, kan man ikke redde hele verden, og det er grenser for hvor mye man er i stand til før man går tom.
      Nå vet jeg ikke om det er en annen du har i tankene her – hvis det er det, kan jeg forsøke å hjelpe deg å finne en løsning dersom det kan være til hjelp; også jeg har god erfaring med å tenke utenfor boksen når jeg forsøker å trøste eller muntre opp mennesker som lever på livets skyggeside, og gi dem styrke til å gå videre. Jeg har skrevet mye i så måte; disse ordene har trøstet mange:
      http://www.brian.no/?page=astie-2
      Om det er deg selv du har i tankene, er jeg klar over at vi lever i et land der man helst bør holde god avstand til folk man ikke kjenner, da det å smile til et ukjent menneske kan bli tolket som bevis på at man er en tørst italiensk vampyr, men alle som har lest idéene og oppmuntringene jeg kommer med i bloggen min, vet at jeg skulle ønske vi levde i et samfunn der man kunne spørre andre: “Er det noe jeg kan gjøre for å muntre deg opp …?”
      Uansett vil jeg – om du skulle ha lyst – invitere deg til et lite kunstprosjekt som jeg har holdt på med i snart fire år; et kunstprosjekt som ikke handler om dyre malerier i et hvitmalt utstillingslokale eller spektakulære stunt for å få oppmerksomhet, men et lite kunstprosjekt som handler om stjernene som lyser opp nattehimmelen:
      http://www.brian.no/?x=entry:entry140809-203153
      Hva synes du om idéen …?
      Ta riktig godt vare på deg selv, og håper alt ordner seg for deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg