Påvirket av en annen sine meninger


Er det ikke rart hvordan noen andre sin ord kan påvirke deg uten at du merker det selv? 
Noe så enkelt som en hårfarge for eksempel. 
Jeg bleket håret mitt blondt like etter en venn forsvant ut av livet mitt. Jeg innså at mine tidligere valg ikke var for min egen del, men mye for denne vennen jeg hadde. For å ikke få kritikk og for at vi ikke skulle se for ulike ut. 
Jeg var opptatt av at denne vennen ikke skulle ha noe å angripe meg for eller ha noe å bruke mot meg. 
I ettertid følte jeg meg plutselig komfortabel med å ta de valgene jeg selv ville ta. Jeg ble blond og like etter farget jeg håret rosa. 
Jeg visste at de jeg hadde rundt meg da ville bare si “go for it” og støtte meg i de valgene jeg tok. 

Før pleide jeg å ha en evig krangel med meg selv når det gjaldt hårfargen min. Brunette vs. blond. 
Men sånn ble det ikke denne gangen. Denne gangen følte jeg meg komfortabel. 
Det føles som meg. 

Så rart er det. At noen andre sin ord kan ha så stor betydning. At en annen person kan få deg til å være mindre deg selv.
Men nå skal jeg bare være meg. Og det er helt greit. 

#venner #meninger #tanker #valg

6 kommentarer
    1. Det er veldig bra at du kom deg ut av det “forholdet” 🙂 Bra du står på egne bein og kan ta dine egne beslutninger!
      Jeg syns forresten du var veldig fin med blondt hår!

    2. frkfrontend: Ja, det var hovedsaklig bare utseende relaterte ting i mitt tilfelle. 🙂 men venner som ikke lar deg være deg selv trengs ikke. 🙂

      Takk for det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg