Det negative med Macbook

Den eneste tingen jeg hater med de nye Macbook proene som kom ut for ca litt over et år siden er at de bare har USB-C. 
Så jeg måtte kjøpte en tilleggs greie som gir meg flere alternativer, men den finner jeg jo selvfølgelig ikke akkurat nå. Som vil si at jeg ikke får bildene fra kameraet innpå. 
Jeg skjønner ikke hvorfor de bare har USB-C når det meste fortsatt bruker vanlig USB (USB-A). Som f.eks datamuser. Jeg klarte å finne en som brukte USB-C, men selvfølgelig sluttet den å fungere etter kort tid. Den kostet ikke mye, men forventer at den skal kunne holde lengre enn det den gjorde uansett. 

Og den tilleggs greien jeg har som jeg kan koble til har jo vanlig usb på seg, men den er ikke bra festet i USB-C’en som vil si den er ustabil og gjør at jeg ikke kan bruke den til å få koblet til en vanlig datamus. 
Ikke at det hjelper nå uansett når jeg ikke finner den tilleggs greien. 

Jeg er stor fan av det meste Apple og trives bra med Macbook sånn ellers. Den jeg har nå fungerer også bra å game på om man er glad i slikt. For meg går det mest i The Sims om jeg først spiller noe på denne. Det eller Sim City. 

Når et produkt i sin helhet er bra og man har en personlig tilknytning til det og er vant til både designet og operativsystem så vil man jo selvfølgelig fortsette å bruke det. Men sånne småting som å fjerne headphone jacken i mobilene og vanlig USB på Mac er store irritasjonsmomenter. 

Har du Macbook? 

Hvilken løsninger har fungert for deg?


(Macbook pro deksel fra Ebay)

#macbook #apple #rant #usb #teknologi 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg