Kropp og Psyke

I dag hadde jeg en barndomsvenn på besøk. 
Han gikk hjemmenifra i t-skjorte og sandaler da det har vært fint vær største parten av dagen. 
Da han kom gående mot døren her var det derimot pøs regn og torden. Så da jeg åpnet døren kom det bare en vått klatt gående bortover. 
Jeg lo, han lo. 
Også satt vi å pratet resten av besøket om alt fra kosthold, kropp og hjerne til kreativitet og musikk. 

Jeg tenker mye på og har lest mye om akkurat dette med tarmsystemet og hvordan det har en egen “hjerne”. Jeg tror tarmsystemet spiller en mye større rolle en vi tror selv. Og ikke minst det faktumet at hjernen og tarmsystemet er direkte koblet sammen. Noe som forklarer hvordan man blir kvalm om man er nervøs osv. 
Dette er også forsket mye på akkurat dette med psyken og tarmen. Det f.eks ganske vanlig at de som sliter med melke og gluten allergi også sliter med angst problemer. 

Jeg misliker egentlig litt å ha sånne samtaler når det er begrenset med tid. Slike samtaler kan jeg holde gående i timesvis. 
Jeg syntes alt er så interessant og fascinerende og kunne sikkert bli både filosof og vitenskapskvinne.
Samtidig som jeg elsker alt kreativt som design, musikk osv. 

Men det er vell bra å være allsidig.

Nå har jeg mest lyst å bare slappe av med en ny serie, men har sett det mest i kategoriene jeg føler for å se på. Setter alltids pris på tips! 
(Til en oppløftende koselig serie som Dawsons Creek eller Parenthood) 


#filosofi #tanker #helse #kosthold #mening #psyken #body #besøk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg