Tradisjoner i Bergen

Ugh, Søndager. 
Uansett hva jeg gjør dagen før er jeg alltid litt ekstra sliten på søndager. 
Kanskje det bare er noe jeg forventer og derfor blir det slikt? 

I går var det lysfesten her i Bergen. Som vil si de blant annet tenner lys på det store treet på lille lungegårdsvannet midt inni byen, i tillegg til at det er artister som opptrer. Fyrverkeri blir også sendt opp hvert år. 

Jeg ble derimot hjemme, Men fikk snapper av flere som gikk for å se. 
Når fyrverkeriene ble sendt opp gikk jeg da ut og så på like utenfor der jeg bor. Det er da fint å bo så nærme byen at man kan få med seg slikt uten å MÅTTE være midt i et overbefolket område i kulden. 
Det er en koselig tradisjon, men herregud så kaldt.  
Pepperkakebyen er også åpnet nå, og fra 29.november kommer også Julemarkedet på festplassen.
Hva syntes du er det koseligste å oppleve i November/desember?

Nå er det bare en uke igjen til desember. 
Hvem er klar for julemusikk, pynting og julekos? 

#tradisjoner #bergen #jul #juletider #christmasiscoming

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg