Absurde trender i Sosiale Medier

  1. Follow to unfollow. Dette er altså trenden hvor folk driver å følger så mange folk de kan på Instagram (eller har botter/apper til å gjøre det for de), for å så slutte å følge de så snart de følger tilbake. Dette gjør folk altså for å få flest mulige følgere. Her er det altså alt for mange som bare har som mål å få flest mulig følgere uten å nødvendigvis ha gjort seg fortjent eller lagt ned noe arbeid i hva man poster.
  2. Slutte å følge en du kjenner godt uten grunn. Dette her klarer jeg aldri helt å forstå, og det er når noen bare helt tilfeldig slutter å følge deg på tross av at dere kjenner hverandre godt og ikke har hatt noe krangel eller vonde samtaler som skulle lede til det hele. Eneste jeg kan tenke meg er at noen gjør det for oppmerksomhet, men hvis ikke det er det man er ute etter…hva driver så en person til å slutte å følge en person de kjenner godt helt ut av det blå? Og da tenker jeg spesielt på de som plutselig sletter deg ett sted men driver å kontakter deg andre steder likevel.
  3. Poster mest mulig kropp for oppmerksomhet. Altså for all del, det er fint med kropps positivitet eller dele et bilde du er stolt over. Det er absolutt ikke det jeg tenker på. Jeg tenker heller på de folkene som skal poste kropp koste hva det koste vil bare for å få mest mulig følgere og likes. En gang i blant er fint, men ikke la kroppen din være det eneste du har gående for deg.
  4. Kjøper falsk designermote. At folk kjøper falsk designermote for å få folk til å tro at de har en livvstil som ikke samsvarer med virkeligheten syntes jeg er ekstremt misledende. Jeg er også imot at det produseres falske designer ting og ville personlig ikke kjøpt dette. Ikke bare gir det folk et falsk syn på hvordan livet ditt faktisk er, men du viser finger til alle designerene som har lagt inn sitt harde arbeid for å skape merker som er som regne kunstverkene. Mange aner virkelig ikke hva som er bak fasaden i moteverdenen. Alt arbeidet som går bak å skape en kolleksjon og bygge opp et slikt imperium. Jeg anbefaler å se filmen “Coco before Chanel”.
  5. Hisser seg opp i kommentarfelter. Nå er det selvfølgelig en del situasjoner hvor man har god grunn til å bli provosert av hva folk skriver eller legger ut, selvom jeg føler også her har man godt av å holde seg unna om bare for psyken sin del. Men her tenker jeg mest på de som er på jakt etter noe å provoseres over. Jeg føler det er lite som er mer absurd enn å gå på jakt etter noe å irritere seg over eller finne på å krangle i kommentarfelt som egentlig var helt unødvendig. Det gjør både dagen din og andre som må lese dette ganske tung og negativ. Dette behovet for å ødelegge dagen til folk over helt unødvendige ting kunne mange spart seg for. Jeg prøver som oftest å la være å lese kommentarfelter, og da spesielt i avisen (de sjeldene gangene jeg leser avis) og på facebook. Unntaket mitt er Youtube hvor jeg føler kommentarfeltene er ganske hyggelige (i hvert fall under de videoene jeg ser på).

Hva syntes du er en absurd trend i sosiale medier?

Følg meg gjerne på Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg