Blogg Fail og 17.mai planer

I dag hadde jeg egentlig et planlagt innlegg som skulle bli postet i dag tidlig, men av en eller annen grunn så ble den ikke det. Feilen er i hvert fall ikke fra min side, men får satse på at det blir postet i morgen isteden.
Det er jo litt kjipt, men ikke så mye å gjøre noe med. Men er jo rart.

Jeg leste forresten akkurat de nye tiltakene for 17.mai og ser de har lettet litt på tingene. Ikke at det blir noe mye besøk her uansett, men noen få kommer jo (men alle gjestene er fra samme husholdning).
Selvfølgelig blir jo ikke 17.mai som den pleide å være, men det er nok ikke bare Covid som står bak det for meg. Nå er i alle fall alle i samme båt, så da er det jo egentlig greit på en måte. Ikke at situasjonen vi er i er noe grei, men det er i alle fall litt ok at vi alle gjør noen lunde det samme.
Ikke at det stopper meg fra å kjøre full glam. Jeg benytter definitivt slike dager på å finne frem et verdig antrekk og en litt extra sminkelook.
Jeg er dessverre ikke så glad i bunad, men er glad for at det er mange andre som er glad i det nok for resten av oss. Grunnene er mange og er blant annet fordi det er farger jeg ikke helt liker eller føler at jeg kler. Bunaden jeg eier er Hardangerbunad, og jeg vil jo si at det er en av de finere bunadene. Men jeg foretrekker lyse farger som hvit og beige eller pasteller. Også er det jo det at jeg foretrekker korte kjoler som ikke er så heldekkende som en bunad i tillegg til at jeg liker at klærne føles lette. Jeg vet jo at det er et tradisjons plagg som mange elsker og det er jo noe fint med akkurat det, men jeg liker også å skille meg litt ut. Så det må da være lov.

Hvilken bunad har du?
Hva er dine planer for 17.mai?

Følg meg gjerne på Instagram @Rlablogg

3 kommentarer
    1. Rare greier med den blogg-feilen. Forhåpentligvis vil det fungere bedre i morgen, krysser beina mine for det! 😃

      Jeg kommer nok ikke til å gjøre noe spesielt den 17. annet enn de helt vanlige tingene jeg ellers gjør på. Aldri feiret 17. mai i voksen alder.

      Apropos covid. Har veldig troa på at denne høsten blir en av de bedre. Vaksineringen går fortsatt tregt her, men den er ihvertfall i gang. I dag ble ei venninne av meg på 43 fullvaksinert med dose 2, så fremganger skjer heldigvis ^^

      1. Ja, leste noe med at 2 millioner hadde blitt vaksinert i Norge nå! Så det høres jo bra ut, men det er jo dritt med alle disse muterte versjonene osv. Så vet man jo ikke om de som er vaksinert likevel kan dra med seg smitte å smitte andre som ikke er vaksinert, eller hvor stor sjanse det er for å bli smittet på tross av vaksine. MEN det er uansett fremgang og noen steg i riktig retning, så vi får bare fokusere på det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg