Blogging er ut?

Vet dere hva?
Blogg miljøet er på det kjedeligste det noensinne har vært.
Jeg har for så vidt nevnt dette før om at jeg føler at blogg.no har blitt litt som Facebook, hvor alle de unge har forsvunnet og de eldre har tatt over.
Det er ingen på topplisten jeg er interessert i å trykke meg inn på og jeg synes jo det egentlig er veldig trist.

Jeg vil jo tro og håpe at blogging ikke er helt over.
Men akkurat nå føles det ganske over.

Jeg vet at de tidligere bloggerne spilte veldig mye på dette med sjokk-faktor og click bait, noe jeg ikke har vært så fan av.
Det å spille litt på sjokk-faktor kan jeg forstå, men click-bait var noe av det mest irriterende. Men kanskje det egentlig er løsningen.

Jeg føler også at det var et miljø før, nå er det ikke det. Men jeg vil likevel ikke slutte å blogge, om det så bare blogges for min egen del. Men det er mye av grunnen til at jeg synes det er vanskelig å være så aktiv som jeg egentlig vil være. Så jeg er veldig usikker, men foreløpig kommer jeg nå hvert fall til å fortsette og håper at blogging tar seg opp igjen på et tidspunkt.

Jeg føler også at folk kommenterer sjeldnere på blogger etter overgangen blogg.no gjorde til wordpress. Mulig det er fordi det er flere ting som må fylles inn og dermed ikke like lettvint.

Hva mener du? Er blogging ut?
Håper du det tar seg opp igjen?

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

3 kommentarer
    1. Og som om ikke det har blitt så kjedelig siste årene så før vi nå i tillegg reklame midt I SELVE INNLEGGENE!! 🤪

      Skjønner at blogg.no skal tjene penger. Men at de må ødelegge innleggene på denne måten sliter jeg med å akseptere..

    2. Bloggen som konsept har vært igjennom en totalforandring på kort tid, men dette vil jeg tro er alt annet enn negativt i det lange løp. Når en genre har vært så til de grader dominerende som de såkalte rosabloggerne, for så at det nærmest over natten strømmer på med betydelig eldre bloggere som stort sett henvender seg til alle andre grupper enn det ‘gamle’ publikumet bestående av jenter mellom 15 -23, så sier det seg vel i grunnen selv at det vil være en periode der konseptet når et lavmål i hht lesere totalt sett. Så snart folk innser at bloggen ikke lenger er et lettere overfladisk fjortis-konsept, vil besøkstallene stige igjen.
      Som sagt, vil konseptet etter alt å dømme være tjent med å få en variasjon tilnærmet den i bladhyllen i Narvesen, for ikke snakke om at utgiverne faktisk KAN skrive (Jeg er virkelig ikke pirkete, men når tilsynelatende voksne mennesker som drifter en offentlig utgivelse f.eks konsekvent benytter ‘å’ for både ‘og’ & ‘å’, eller at ikke en forbannet setning begynner med stor bokstav mister jeg all respekt).. Og sist, men ikke minst, føles det mer rettferdig uten at det årlig spyr inn realitydeltagere som går rett til tops. Samtlige av topp 20-bloggerne i dag har jobbet seg opp over lang tid på like vilkår.
      Ellers kan jo nevnes at dersom en drømmer om å kunne lykkes som blogger, så er NÅ det ideelle tidspunkt å starte! For mens f.eks jeg måtte gjøre meg synlig i selskap med typ en million kjente- og halvkjente rosabloggere, så vil det med dagens situasjon nærmest være som en walk in the park i forhold. – Men selv om det tok drøye tre år å komme dit hvor jeg var stabil på topp 20, så lykkes det, i det minste! – Og dessuten så er det ikke noen naturlov som tilsier at de som har oppholdt seg på planeten noen år lenger enn deg hverken er kjedelige eller noe annet i den stilen. Det erimidlertid veldig mange ulike mennesketyper. En del vil du nok derfor syntes er kjedelig, og kanskje til og med borderline slemme. Men det vil faktisk også finnes de som du både syntes er morsomme/underholdende, og de du syntes er interessante. You’ve just got to give it a shot, liksom..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg