Christmas at the Mall

Dette året har mildt sagt vært noe for seg selv. Det er så rart å gå rundt på senteret i en tid hvor det er fine lys og folk vandrer rundt på leting etter gaver, men så går alle med munnbind og butikkene har antibac i dørene og flere har et maks antall folk de kan ha inne om gangen. Det er i hvert fall en opplevelse som jeg tror ingen av oss kommer til å glemme med det første.
Men det er også fint å se at folk i hvert fall gjør som de skal og har respekt for andre mennesker. Det er nettopp det som gjør at tallene går ned og vi får en så koselig tid som mulig i disse tider.Håper dere gjør mest mulig koselige ting nå i advent tiden. Alt fra å se koselige julefilmer til baking og pynting.

Hva gjør du for å kose deg litt ekstra i disse tider?

xX

2 kommentarer
    1. I Oppdal er det fremdeles ikke så mange som bruker munnbind i butikkene. Dvs. det er en del. På Domus (bygdas største kjøpesenter) så jeg vel rundt 6-8 med munnbind da jeg var på vei til å levere ei pakke jeg akkurat hadde solgt på Finn.

      Men i løpet av den tiden jeg var der så jeg vel sikkert 30 stykk om ikke mer, som ikke har munnbind. Så litt rart å forestille meg fremdeles hvordan det må være å bo i Oslo/Bergen/Trondheim nå!! 😮

      Men helt enig i at dette ikke er noe vi kommer til å glemme med det første. Og kinda så håper jeg vi tar med oss et og annet fra denne tiden i fremtiden når eventuelt covid19 er blitt historie også. Da tenker jeg særlig på at folk holder litt avstand, og at folk som feks er forkjøla holder seg gjemme noen dager og ikke skal tenke at de er noe helt ved å troppe opp på arbeidet likevel, forså å smitte alle andre med forkjølelsen sin!!!! 😅

      1. Ja, ser den. Det er jo i disse storbyene vi ser mest smitte, men aller mest i Oslo ofc. Bergen er ganske flinke og ser de aller fleste har på seg munnbind. Så det er bra. Man trenger vell ikke det der du bor om smittetallene ikke er så gale der 🙂

        Ja, altså det er nok mye vi kan ta med oss. Som god hånd hygiene og kanskje større respekt for hverandre og samfunnet vi bor i. Og absolutt større respekt for alle som jobber i helsevesenet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg