Da ble det høst!

Den første uken i september er alltid bursdags uke hos oss da samboeren til min mor har bursdag den 3. og jeg den 5.
Så i går var det besøk med god mat og kaker, noe det blir i morgen også.

Bursdagene mine har alltid en tendens til å minne meg på at jeg ikke er hvor jeg vil være. Kanskje naturlig at man tenker mye når man fyller år, men jeg hadde virkelig forhåpninger for dette året.
Nå skjedde det mye uventet så ikke noen kunne forutsett eller kontrollert og sånn er jo bare livet. Det beste man kan gjøre er plukke seg selv opp igjen og fortsette fremover.
Ting vil nok falle på plass selv om det tar litt tid. Og det er nok bedre enn å forhaste seg inn i noe som kanskje viser seg å være dårlig.

Vi er jo også nå offisielt i en høst måned og det betyr at det utover bare vil bli kaldere og mørkere. Og det er noe jeg ikke ser frem til. Jeg var så glad i  begynnelsen av dette året fordi vi endelig gikk mot lysere tider. Det var noe jeg gledet meg så mye til at jeg gikk innpå en side på nett for å se nøyaktig hvilket tidspunkt solen kom til å gå ned hver dag og se den gradvise økningen av sollys. Jeg begynte allerede å grue meg til slutten av sommeren før sommeren i det hele tatt hadde begynt.
Jeg vet ikke hvorfor det var så ekstra viktig for meg i år, men det var visst noe jeg virkelig trengte. Så ekstra dumt da at vi har hatt en slik sommer som vi har hatt hvor været har vært veldig opp og ned og uforutsigbart.

Det er derimot et par ting jeg ser veldig frem til nå i høst og vinter.
Først ut er Halloween. Dette er en dag jeg personlig elsker å feire. Nettopp fordi jeg er fan av alt spooky og overnaturlig. Jeg virkelig elsker å sitte i sofaen midt i oktober med levende lys, god mat og ta på en god skrekkfilm.

Jeg ser også frem til juletider. Det er virkelig den koseligste tiden på året. Julemusikk, julefilmer, pakke inn gaver, lysene ++ Og ikke minst binge alle Harry Potter filmene.
Så høsten og vinteren er ikke fullstendig negativ, men jeg ser nok mest frem til å gå mot våren igjen.

Og så Dumbledore en gang sa “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light”

Hvilken årstid er din favoritt? 

9 kommentarer
    1. 2019 har ikke akkurat bare vært helt snilt med deg nei, og det syns jeg er veldig trist og veldig urettferdig fordi du fortjener SÅ mye, mye bedre. Og det tror jeg du også vil få også som jeg har nevnt et par ganger tidligere. Jeg skal ihvertfall fortsette å være her for deg så godt jeg kan, enten du vil det eller ikke, hehe. ^^

      Når det kommer til vinter og høst så har jeg ikke stort sett ikke så mye i mot de. Elsker høsten, og jeg liker til og med vinteren, ihvertfall litt. Jeg HATER når det blir så kaldt ute at jeg nærmest må sitte inntil vedovnen 24/7, og legge på ny ved hver halvtime for å ikke fryse halvt ihjel.. For når man bor i en gammel sokkelleilighet fra 70-tallet på 79 kvadratmeter, hvor flere av vinduene attpåtil er noe lekk, og det er tretti føkkings minus ute.. Ja, jeg kan nesten ikke få sagt hvor jævlig jeg misliker å bo her jeg bor akkurat da, men sånn ellers syns jeg vinteren kan være helt okei. Nå og da.

      Men min favoritt-årstid? Hmm. Tror nok det er høsten faktisk, selv om jeg sørgelig nok bruker en del tid da på å grue meg til den verste sprengkulda som gjerne kommer med i fjellbygda på den kaldeste, kaldeste dritt og søle-pytt-pytt-vinteren.

      Og du.. Før jeg nå slår av pcen og går å legger meg så tenkte jeg bare å legge til.. At jeg er glad i deg ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg