Det er kanskje bra for miljøet, men…

Formen min i det siste har vært ganske opp og ned og blogging satt jeg da litt på pause.
Men på tross av det har helgen vært ganske gøy. Det har derimot irritert meg dette prøve prosjektet de har gående med å stenge bryggen og torget for trafikk frem til 16. august.

Det er jo for å fremme kollektiv transport, sykling og gåing. Men skal de ha et slikt prøve tiltak gående må det også tilrettelegges. Det må da være unntak for de som faktisk er avhengig av å bruke den veien og ikke har noen andre muligheter.
For slike som meg hvor den kjøreruten er en del av behandling og eksponerings trening i forhold til det psykiske jeg dealer med.

Det kan være et fint tiltak i teorien, men i praktisk fungerer det ikke like bra.
Og jeg syntes i det store bildet burde de heller prøve å fokusere mer på å skape mer aktivitet og muligheter i lokal miljøene. Hvorfor finner man ikke noe særlig barer f.eks utenfor sentrum?

Det hadde jo hjulpet stort da flere hadde utnyttet lokalmiljøet og færre hadde dratt inn til sentrum.

Dette tiltaket har virkelig begrenset meg og jeg føler på mange måter at jeg har fått sommeren frastjålet. Jeg får ikke like mye ut av å bare kjøre rundt i nabolaget. Jeg hadde jo virkelig fått en god rutine på ting og nøt virkelig å få kjenne litt på normalen ved å være ute blant folk igjen og prøve ut litt forskjellig.

Så igjen. Det er ikke prosjektet i seg selv, men måten de har gjort det på. Det kunne blitt gjort på en så utrolig mye bedre måte.

PS: Hva med el-biler? Hvorfor slipper ikke de fritt frem?

Hva syntes du om tiltaket? 

Hva burde de gjort annerledes?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg