Din ultimate guide til Julefilmer!

I desember har jeg alltid en lang liste med filmer jeg pleier å se. Jeg begynner alltid med Hallmark filmer og de ikke så klassiske julefilmene, før jeg så ser de mest kjente og klassikerne nærmere julaften. Så ser jeg alltid de aller viktigste filmene som er nærmest hjertet på Julaften. Som for meg er Mickey’s Magical Christmas som jeg alltid ser etter tre nøtter til askepott. Grunnen til at denne er så viktig for meg er at de avslutter den med Disney sin versjon av favoritt fortellingen min “A Christmas Carol”. En historie jeg har vokst opp med og hatt både i bokform (fortsatt Disney sin) og sett hver julaften så lenge jeg kan huske. For meg er det en tradisjon og noe av de kjæreste for meg i julen. Derfor har jeg også en ganske streng regel på at jeg ikke ser julefilmer utenfor Desember så de ikke skal miste “magien” sin. For det er virkelig noe magisk med å se disse klassikerne år etter år som betyr så mye. Sitte sammen med familie eller venner og spise julegodter mens man ser koselige julefilmer som gir en varme man virkelig trenger i disse kalde vintermånedene. Ha en god advent tid folkens!

1-10. Desember: 
Christmas Made to Order
Christmas Wonderland
The Knight before Christmas
The Princess Switch
The Holiday Calendar
A Cinderella Story A Christmas Wish
Let it Snow
A Wish for Christmas
Christmas Vacation
Holidate

11-20.Desember:
The nightmare before Christmas (Denne føler jeg også funker bra i Oktober, men mange ser på det som julefilm. Så da kom den her)
The Christmas Chronicles
Noelle
Last Christmas
A Christmas Prince
A Christmas Prince The Royal Wedding
A Christmas Prince The Royal Baby
The Nutcracker and the four realms
The Holiday
Jul i Flåklypa
The Polar express
Elf
Home Alone
Reisen til Julestjernen

20-24.Desember:
Jack Frost
The Grinch
Home Alone in New York
Miracle on 34th Street
The Santa Clause
The Santa Clause 2
The Santa Clause 3
Tre nøtter til Askepott
Mickey’s Once upon a Christmas
Mickey’s Magical Christmas  
A Christmas Carol

1. og 2. Juledag/ Romjulen:
Love Actually
The Holiday (Jeg putter denne her også da jeg føler det ofte er i romjulen jeg ser den)
Harry Potter – All of them
Charlie and the Chocolate Factory

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg