En uventet åpenbaring

Jeg trykket først på denne videoen av helt andre grunner da jeg så den dukke opp i “recommended”. Olivia Rodrigo har jo virkelig slått igjennom og gjort det bra med musikken sin, men mye av det handler jo om dette Sabrina Carpenter og Joshua Bassett trekantdramaet. Så jeg tenkte det ville være interessant å høre om han delte noe om sin side av saken. Jeg hoppet litt inn i videoen og innså at dette var noe helt annet enn jeg trodde det kom til å være og sitter nå å ser resten av videoen.
For OMG, så mye sant det er i denne samtalen. De snakker mye om frykt og rett og slett dagens samfunn sitt forhold til angst. Videoen endte opp med å være veldig interessant og jeg kommer så til å ta med meg mye av det som blir snakket om i videoen og prøve ut noen av disse tingene Joshua nevner at han gjør for å kvitte seg med unødvendig frykt og bli mer oppmerksom på hva som foregår på innsiden når det oppstår. Og at de negative tankene som dukker opp i hodet våres under stressende situasjoner som vi gjerne tar utover andre mennesker ikke har noe med dem å gjøre i det hele tatt, men stammer for frykt angående noe helt annet.

Jeg har nevnt før at jeg sliter med psyken og jeg er veldig flink på dette med å unngå det så mye som mulig. Og jeg vet jo i bunn og grunn at det eneste det gjør er å gjøre det verre i lengden. Problemet mitt har nok vært at det har vært så mye på engang, og det kan fort føles veldig overveldende.
Det er nok mye mer overkommelig å se på situasjonene som oppstår og stille seg selv de rette spørsmålene i selve situasjonen. Da forholder man seg bare til den ene tingen der og da.
Man skal ikke ta på seg alt for mye på engang. Det beste er å ta en ting om gangen, slik som det naturlig dukker opp.

De snakket litt om dette med å ta seg en “social media break”, noe jeg ofte kan føler på at frister selv. Mest bare for å avvenne seg den tendensen til å hele tiden ta opp mobilen og trykke på f.eks Instagram. Jeg skal jo ingenting på Instagram, det bare er et åpent minutt hvor det ikke skjer noe som man da føler behov for å fylle.
Men man fyller det da med noe helt meningsløst. Selvfølgelig skal man faktisk på Instagram for å legge ut noe og kanskje vise støtte til noen av folkene man følger så skal man jo kunne gjøre det. Men gjerne ta seg en 30 min på ettermiddagen hvor man gjør slikt og la være å gjøre det resten av dagen.

Jeg tror vi alle trenger oss en DETOX og møte frykten og bekymringene våres.
Vi trenger å stresse ned og kunne føle at vi har god tid til å komme oss ut å ha et liv sammen med andre folk. Ta tilbake alt internett og disse skjermene har tatt fra oss.

Følg meg på Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg