Et vennskap

Jeg var sint på deg.
Du var en av de personene jeg stolte mest på i livet mitt, du var en person som føltes som hjemme.
En stund var det som om vi var samme person. Det var alltid meg og deg.
Så gjorde du de tingene du gjorde og sa de tingene du sa, og det var som om hele deg forsvant rett foran øynene på meg. Du ble en person jeg ikke kjente. Du ble fremmed for meg.
Du såret meg og det gjorde vondt, men det vondeste var at du ødelagte bildet mitt av deg.

Den første tiden etter var jeg egentlig bare satt ut av det hele. Og deretter forsvant du mer og mer fra tankene mine.
Jeg sluttet å tenke på deg.
Men jeg tror jeg gjorde det for å beskytte meg selv. Hvis jeg ikke tenkte på deg var det som det aldri skjedde.
Det dumme med det er at tankene tar deg alltid igjen til slutt.
Du kan aldri rømme fra dine egne følelser eller opplevelser. Man må føle og man må heale.

Jeg gikk gjennom noe vondt i fjor. Noe jeg ikke kan beskrive hvor tøft faktisk var.
Personen jeg trengte var deg.
Og jeg vet ikke hvorfor. Jeg vil ikke trenge en person som ikke vil meg godt, men jeg må våge og tro at vennskapet våres ikke bare var en løgn men at du faktisk var like glad i meg som jeg var i deg. Den personen jeg stolte på og bare ville alt godt, det er den personen jeg håper du egentlig alltid er i bunn og grunn.
At det som skjedde var ut av karakter og at det er en forklaring på det hele.

Alt jeg vet er at det er sjeldent man møter mennesker man kan føle hvordan har det selvom man sitter i forskjellige hus og ikke har sagt et ord til hverandre den dagen.
Men du sluttet å være der for meg når ting ble vanskelig, og det tror jeg er det vanskeligste å tilgi.
Likevel tror jeg det er på tide.

1 kommentar
    1. Trist at du har måtte oppleve dette opp i alt det andre. Vet litt om hvordan det er jeg også, litt fra begge parter dessverre. Eller, kanskje ikke. Nå vet jeg ikke hva denne personen har sagt og gjort, men jeg har selv opplevd å trekke meg unna litt når andres problemer har blitt fir heavye, for å ikke gå helt under selv også. Og jeg har også opplevd at folk har forlatt meg når mine problemer har blitt så alt for oppslukende og store. 🖤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg