Ex-Venn Challenge

Hva syntes dere er vanskeligst:

Brudd med venner eller kjæreste?

Det er vell kanskje et situasjon spørsmål avhengig av hvordan vennskapet eller kjæresteforholdet var i utgangspunktet. Men jeg tror for min del har det i de fleste situasjoner vært brudd med venner som har veid tyngst. Selvfølgelig var det også tungt en periode når jeg x-en som jeg var lengst sammen med slo opp, men vi ble sammen igjen og da vi slo opp siste gang var vi begge enige og fornøyde med den avgjørelsen.

Så jeg tror det er veldig avhengig av situasjon. Men poenget mitt er egentlig bare det at få som egentlig snakker om hvor vanskelig det er å miste en venn. Og de fleste av oss har jo hatt eller fortsatt har vennskap som har vart mye lengre enn noe kjæresteforhold, men likevel oppfører folk seg som om det er no big deal når disse vennskapene av forskjellige grunner tar slutt.

Selvfølgelig er det tung og jeg syntes det er på tide at vi gir vennskap den æren den fortjener.
Vi skal ikke ha et slik bruk og kast samfunn som bare “erstatter” noen når de skjer noe. Vi må lære oss å tåle en krangel, tåle kritikk og tåle og snakke ut om det som er vanskelig. Ellers lar vi heller aldri noen komme tett nok innpå oss til å virkelig kjenne oss eller ha langvarige vennskap.

Det var faktisk en Youtube video som inspirerte dette innlegget og den kan dere se HER
Men jeg tror de fleste kan kjenne seg igjen, det dumme er bare at nå til dags er det få som tørr å nå ut og starte opp en samtale med en de ikke har snakket med på noen år.

Men her er min utfordring til dere! Just do it!
Gjerne let me know i kommentarfeltet eller på Instagram @Rlablogg om dere gjør det og fortell meg hvordan det gikk <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg