Frisørbleking hjemme!

I helgen tok jeg runde to med bleking av ettervekst og vil si det hjalp utrolig mye.
Jeg visste jo at første runde kom til å bli skikkelig gul og at jeg måtte ta en runde til så det var jo noe jeg var forberedt på. Men veldig greit å få det gjort. Jeg tror ikke jeg går inn med en runde tre selvom det er en antydning til gulskjær i det fortsatt. Jeg vil ikke putte håret mitt igjennom mer bleking nå med det første.

Blå/lilla shampoo vil ta seg av resten. Jeg vet jeg har et par slike shampooer i lagerboden jeg leier for alle tingene mine, men de har jeg jo ikke før jeg har funnet nytt bosted. Så jeg må derfor kjøpe ny, selvom det er utrolig dumt når jeg egentlig har.
Mine favoritter er de fra Lee stafford.

Jeg brukte profesjonell frisør bleking til håret mitt noe jeg aldri har prøvd før på meg selv. Jeg orket ikke mer butikk bleking da jeg syntes de er så dårlig og lukten er sykelig intens.
Frisør bleking lukter jo den også, men ikke så ekstremt så de man får kjøpt på butikken.
Jeg orket heller ikke gå til frisøren og bruke mellom 2000 – 3000 kr og i tillegg til måtte bli sittende der minst et par timer. Da trives jeg mye bedre å kunne sitte på eget rom med netflixen på mens jeg venter på at håret skal bli lyst.

Jeg håper at jeg i fremtiden har en venninne som er frisør, det hadde gjort ting så mye enklere. For jeg er overhodet ikke noe ekspert selv og å kjøpe frisør bleking til hjemmebruk er jo en risk når man er helt uerfaren. Men det gikk veldig bra da til tross!

Hvis det er noen som vurderer å gjøre det samme selv anbefaler jeg å bruke volum 20 vannstoff og ikke over. Det skader mindre å ta det i to omganger enn å bruke høyere volum en gang. (Men lurest er det nok å gå til en frisør)

Slik ble forresten håret (dette er da selvfølgelig før jeg har fått sjans til å bruke blå/lilla shampoo):
Som man ser er det ikke perfekt, men herfra går det fint å tone det eller som sagt bruke blå/lilla shampoo!

Har du bleket håret ditt selv?

xx – Håper alle har hatt en bra helg!

Følg meg gjerne på snapchat og Instagram @rlablogg

1 kommentar
    1. Mer eller mindre nyttig informasjon:
      Vannstoff er det kjemiske stoffet hydrogenperoksid (H2O2). Som kjemiker er det i hvert fall det jeg kaller det. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg