Godt nyttår

Ved midnatt går vi ikke bare inn i et nytt år, men et nytt tiår.
Dette tiåret har for meg vært veldig utfordrende. Men det begynte bra.
I  2010 endret livet mitt seg veldig. Jeg møtte mange nye mennesker og kom veldig ut av skallet. Jeg hadde tidligere vært ganske reservert og sjenert. Folk kjente meg som en ganske stille person.

Lite visste de at den stillheten skjulte det faktumet at jeg hadde det vondt.
Men i 2010 møtte jeg så mange nye mennesker som fylte meg med latter og glede også. Det fikk meg til å bygge mer selvtillit og tørre å ta plass. Føle at jeg fikk lov til å eksistere.

Jeg fikk også min første ordentlige kjæreste. Jeg hadde vært i forhold før, men ikke som dette. Og selvom det tok slutt i 2013, har vi fortsatt god kontakt.
Vi var nemlig mer enn bare kjærester, vi var også venner. Og det vennskapet klarte vi å holde på i ettertid. Noe jeg tror vi klarte nettopp fordi vi begge følte at vi ikke hadde noe mer å tilby hverandre som kjærester. Vi var bare ikke riktig og vi begge har forandret oss veldig. Vi snakker ikke ofte, men vi begge vet at vi kan om vi trenger. Noe som er utrolig fint.

I 2013 endret livet mitt seg igjen da jeg begynte å slite med panikk anfall. Panikk anfall så var så regjerende at jeg ikke lenger kunne ha en vanlig hverdag. Den “vanlige” hverdagen har jeg enda ikke fått tilbake.
Selvom jeg fortsatt sliter så har det likevel forandret seg på en del måter dette også. Jeg klarer mer enn jeg gjorde, det må gjerne bare tilpasses litt for å kunne gjennomføres.
Hvis det er noe jeg har størst håp for det neste tiåret så er det at jeg kan finne en “normal” hverdag igjen.

Jeg begynte tiåret med mange venner og mye liv rundt meg, og jeg ender tiåret med nesten ingen igjen. Noen vennskap tok naturlig slutt, mens andre på vondere måter. Noen forsvant bare fordi jeg ikke kunne delta på fester og grøftefylla hver helg.
Nå vet jeg jo at jeg hadde hatt mange fler i livet mitt om ikke psyken min var som den er. Og det er jo selvfølgelig noen igjen.
Og de setter jeg veldig pris på.

Mine forventinger og håp for det nye tiåret blir dette:

Jeg vil ha mye mer glede, latter og mennesker tilbake i livet mitt.
Jeg vil spare opp penger så jeg kan kjøpe min første bolig. Og jeg vil lære meg å ha mer orden i sakene.
Med mer orden mener jeg rett og slett at jeg vil lære meg og ha det ryddig rundt meg. Kvitte meg med ting jeg ikke trenger, og kun beholde det jeg bruker.
Jeg vil lære meg å kunne holde litt mer rutiner og en bedre døgnrytme.

Ellers vil jeg si at jeg håper alle får en fin feiring i kveld/natt.
Om dere er på fest eller byn håper jeg at dere tar vare på hverandre og er forsiktig.
Godt nyttår!
(2010 – Now)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg