Gossip Girl Reboot HBO Max Review

Jeg har sett to episoder av Gossip Girl rebooten og foreløpig holder den ikke standard. Den kan altså ikke måles med originalen. Jeg skal fortsette å se i håp om at den blir bedre, men helt ærlig ser jeg ikke helt hvordan de skal få det til.
De har gjort serien alt for Gen-Z. Det virker som de bare har prøvd å presse inn alt mulig for at det skal passe inn i dagens samfunn.
Men personlig syntes jeg ikke noe om dagens samfunn. Enkelt og greit syntes jeg alle mennesker skal behandles med lik verdi, og det er fint at de for eksempel gjør serien mer mangfoldig. Men jeg føler mange nyere serier gjør det til et punkt hvor det virker helt unaturlig og man merker de bare presser det inn uten at det gir mening bare for å unngå kritikk.

I tillegg ville både Blair og Serena sett ned på en “Queen of Constance” som driver med sosiale medier på den måten. En ekte “dronning” blir snakket om og legger ikke ut livet sitt selv på den måten.

Og de to personene som kunne vært interessante å følge med på har de gjort til sidekarakterer.

Og HVA er dealen med lærerne?? Og ikke minst det faktumet at vi vet fra starten hvem Gossip Girl er. Altså??

Jeg føler denne rebooten ikke har noe plott, det er ingen historie der. Noe som gjør den veldig underveldende sammelignet med originalen.

I den originale serien brydde jeg meg om Serena sekundet jeg så henne og jeg brydde meg om Serena/Blair vennskapet sekundet det ble introdusert.
Du merket det var en historie der, en historie som var verd å bli kjent med.
Rebooten mangler mening og jeg har ikke klart i løpet av to lange episoder å finne noen jeg bryr meg om eller en historie som gjør serien verd det. Hiv inn alle Gen-Z elementene og dette er bare et dårlig forsøk på å lage en mer mangfoldig versjon av en ikonisk serie.(Bilde fra google)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg