Hjemmelaget Sushi

I går prøve jeg og en kompis oss på å lage hjemmelaget sushi. Dette var altså første gang for oss begge, men jeg spesielt har savnet å bestille meg iSushi siden Corona begynte.
Jeg vil jo tro at det nå er ganske trygt å bestille, men tenkte uansett at det fortsatt er fint å kunne lage det selv også.
Billig derimot er det ikke. Sushi ingrediensene har noen heftige prislapper, men man får jo også laget en del.

 

Vi brukte:
Sushi ris
Sushi Nori – Seaweed
Salma laks
Avocado
Mango Vi hadde også philadelphia ost vi skulle bruke, men glemte det helt og endte opp med å bare smøre litt på toppen av sushi bitene.
Perfekte ser de heller ikke, men syntes likevel det ble ganske bra til å være første forsøk og med en kniv som kun var medium skarp. Jeg tror at jeg skal sjekke ut noen sushi kniver til neste gang.
Vi lagde noen med ris utenpå og noen med tangen utenpå. Tang utenpå blir definitivt ryddigere og enklere, men jeg liker best ris utenpå smaksmessig. Har du prøvd å lage sushi før? 
Legg gjerne igjen dine beste sushi tips i kommentarfeltet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg