Hva som irriterer meg med Instagram

1: Når folk sender deg memes og bilder fra private kontoer. Jeg skjønner virkelig ikke greien med at så mange har private kontoer uten grunn. Jeg skjønner det hvis man er under en viss alder eller kun har venner og familie som følger. Men når folk gjør profilen privat bare for å få flere følgere så funker det i hvert all ikke på meg. Har du privat konto så gidder ikke jeg å følge med mindre du er en jeg kjenner IRL.

2: At Instagram ikke har endret det tilbake til kronologisk orden på hva som postes. Jeg kan ikke se hva mesteparten av folk jeg følger poster og de kan ikke se meg heller. Det er slik at jeg glemmer hvem jeg i det hele tatt følger og det gjør definitivt alt mye vanskeligere.

3: Spam/Scam kommentarer. F.eks  når det skrives “We would love to have you on your ambassador team…” på kontoer med få følgere så vet man jo at det er en form for scam.
Også kommentarer under poster som kjendiser har postet hvor det er mye seksuelle spam kommentarer av det man bare kan anta er bots. Hva er greien liksom?

4: Å føle at man kun kan poste noe hvis det er helt perfekt eller passer inn i feeden. Man kan selvfølgelig poste hva man vil, men det er jo kun fakta at noe får mer oppmerksomhet enn annet. Og man vil jo ikke putte inn arbeid i noe hvis det bare skal bli fullstendig oversett. Så på en måte det mest negative med Instagram er jo at alle skal fremstå så fullstendig perfekte, men det er jo det som også blir mest likt! Og man vil jo helst poste det folk gidder å gi tilbakemelding på.
Så hvem som bidrar mest til presset kan jo diskuteres…. De som poster eller de som trykker “like”?

5: At Instagram gamet har blitt veldig sånn “pay to win”. For å tjene penger på Instagram har det nesten blitt sånn at man må selv bruke penger også. Lager man business profil kan man da velge å promotere det man poster. Man velger da hvor i verden det skal promoteres, hvor mange dager og hvor mye penger man vil bruke som da avgjør hvor mange som eventuelt vil se det.
Det faktumet at algoritmen til Instagram nå gjør det så vanskelig for folk å se postene dine blir man nesten tvunget til å bruke penger for å nå ut til større publikum.
Er det noe som ikke handler om penger?Det mest irriterende for meg må være punkt nr.2. At det at det er så vanskelig for de som følger meg å se hva jeg poster og for meg å se hva de jeg følger poster. Man sitter jo ikke å husker på alle på listen sin og aktivt går inn på hver enkelt, det går bare ikke. Og det er sikkert mye kreativt og kult folk gjør som man da aldri får sett bare fordi Instagram ikke viser deg det. Helt tullete spør du meg.

Hva irriterer deg med Instagram?
Er det noe du skulle ønske de kunne endret på?

 

2 kommentarer
    1. Kan lett stille meg bak det meste her, ja!
      Ble faktisk overrasket over å se den med de private ‘kjendis-‘ og ‘wanna-be’ -kontoene, for dette er noe jeg antok for å være en av mine særheter (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg