Hva syntes du om Bergen by?

Det er egentlig mye jeg har forsøkt å finne ut av de siste månedene uten at jeg egentlig kommer frem til et svar.
En av tingene jeg tenker mye på er dette med bosted. Jeg er i bunn og grunn et skikkelig bymenneske og trives ikke i for rolige omgivelser.
Jeg liker å føle et pulserende liv rundt meg med butikker, cafeer og alt man kan tenke seg like utenfor døren. Og ikke minst at det er mest unge mennesker og ikke bare barnefamilier rundt meg.
Jeg er jo en ung voksen som ikke har fått utnyttet mye av 20årene mine pga. psykiske utfordringer, men det er jo mye jeg har lyst til. Jeg har ikke lyst å bare føle på at jeg blir eldre og at hverdagen er kjedelig.
Jeg elsker å føle at jeg blir inspirert av forskjellige personligheter jeg kan møte, klær og stiler folk har og livet byen har å by på.
At det er lyder i gatene, selv på nattetid er noe jeg faktisk liker. Så lenge det ikke er full festmusikk som dundrer til langt på natt og konstant skriking fra fulle mennesker.

Men slik som MDG holder på i Bergen by føles det egentlig bare som om det er på vei til å ikke være noe sentrum igjen. Jeg misliker også at Bergen mangler så mange butikker som f.eks Zara, noe jeg syntes er helt idiotisk.
Shoppe-gleden er ikke akkurat stor når man ikke har noen spennendes butikker å handle i (hovedsaklig klær jeg tenker på her). I butikkene i sentrum har flere bare måtte stenge dørene for godt pga. Covid og MDG og det som oftest popper opp i de tomme lokalene er mat. Altså… hvor mange cafeer og restauranter trenger man. Det er jo til slutt alt som er i sentrum.

Jeg er nok egentlig bare litt lei av hele byen. Det er gjort så mange dårlige sjakktrekk her.
Og man kan enten ta å pakke bagen å flytte til en helt annen by eller bli igjen å rydde opp.

Jeg vet ikke hvor jeg vil.
Men jeg vet at jeg må begynne med psyken. Jeg må kvitte meg med angst problematikk og komme meg videre.
Kanskje alle svarene vil komme til meg da.

Gjerne skriv hvilken by du kommer fra og eventuelt hvilken by du har lyst å bo i!
Og hva syntes du om Bergen? Er det mye som mangler eller er det den perfekte by?

Følg meg på Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

4 kommentarer
    1. Jeg er jo en del år eldre enn deg, så sånn sett ser jeg nok litt andre verdier. Men jeg liker også å shoppe, og var nettopp på Zara i Stavanger. Jeg bor selv i Sandnes.
      Skulle jeg valgt en annen by å bo i, så ville jeg nok valgt Bergen, for jeg elsker den byen. Men jeg har jo bare vært der på besøk, så vet ikke hvordan det er å bo der.
      Forøvrig elsker jeg byen jeg selv bor i, og har ingen ønsker om å flytte herfra 🙂

      1. Jeg har alltid pleid å elske Bergen selv, så forstår det 🙂
        Er jo egentlig en fin by, men blir gjort så masse tullete her for tiden og byen kunne vært mye bedre med litt kjærlighet og arbeid på ting som må forbedres.
        Hørte forresten at det ligger Zara i Stavanger ja. 🙂

    2. My mom visited Norway a few years ago, Bergen was her favorite place. I kinda like medium sized cities. For example, Milwaukee is a nice size because it’s easy to get around, but Chicago is too big for me, the traffic is horrible and I don’t have the patience to spend all that time in traffic. I do like being by water though, whenever I’m inland a long ways, I just miss having water and lakes nearby.

      1. Oh, Great that she enjoyed Bergen! 🙂 I think for those who visit Bergen it’s a very special place. I’ve always loved my city, it’s just some political stuff that could be better and traffic especially. Also a lot of popular clothing stores are just missing here and in Norway in general. So it’s more that I think that Bergen could be a lot better if those things were made a focus.

        But yeah. I also like having water nearby. Bergen is known for Bryggen (The Dock) and our outdoor fish market. So water and mountains is kinda our thing, haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg