Hvor påvirket blir du av været/årstidene?

Jeg føler at vi her i landet egentlig er over gjennomsnittlig glad i å prate om været. Det kan være fordi vi har så mye av det.
Andre steder hvor været er ganske stabilt er det vell ikke så overraskende at det er verken det ene eller det andre, men her kan vi oppleve og ha tre forskjellige værforhold bare i løpet av en dag. Da blir det kanskje naturlig å påpeke når vi endelig får sol etter mye snø, regn og alt i mellom.

Jeg ville egentlig begynne innlegget med å si hvor digg det var å våkne til sol i dag, men tanken fortsatte til “hvor kommer den impulsen til å måtte fortelle om været fra?”. Det er jo egentlig ikke nødvendig informasjon i den for stand.
Men samtidig er jeg en av de personene som blir veldig påvirket av været og vintermånedene kan være ganske tunge pga. det. Jeg liker ikke grått, trist og mye mørke. Ikke er det lett å skape content heller under de omstendighetene.

Jeg er glad i de lysere månedene. Men det kan også være litt overveldende å gå fra vinter til vår når det føles som alle følelser som har ligget i dvale kommer til overflaten.

Jeg tror ikke det bare gjelder meg, våren er jo naturlivis kjent for å vekke ting til livet igjen og det inkluderer jo også følelser. Det er jo akkurat derfor vi har det vi kaller for “våryr”.
Men jeg tror at for noen (som meg) så er det kanskje litt mer enn hos folk flest. Pga. psykiske greier så er det nok en del ting mer jeg bærer på som går i dvale om vinteren og det er derfor mer som kommer til overflaten når våren kommer.
Men i år ser jeg egentlig bare på det som en øvelse.
Det er en mulighet til å lære nye teknikker og lære å håndtere ting. Alt i alt føler jeg uansett at det blir digg med mer dagslys, mer sol og mer fargerik natur.

Gleder du deg til vår?

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg