Hvor stor betydning har egentlig en drøm?

For et par netter siden drømte jeg at jeg banket på døren til en venninne jeg hadde på barneskolen og delvis ungdoms skolen. Dette var et ganske turbulent vennskap og etter ungdoms skolen gikk vi hver våres veier og har egentlig ikke sett noe særlig til hun i ettertid og snakket sammen har vi i hvert fall ikke gjort.

Men i drømmen banket jeg på og ble invitert inn hvor vi så hadde en lang samtale om alt og fikk snakket skikkelig ut. Etter samtalen ble vi egentlig venner igjen.

Det er så rart hvordan man plutselig drømmer om personer man ikke har sett på lenge og ikke egentlig brukt mye tid på å tenke på heller. Men en drøm så er det på en måte gjort.
Ikke at drømmen vil få meg til å ta opp kontakten igjen, men den får meg jo likevel til å tenke.
Det er helt sikkert en del av meg som hadde hatt behov for den samtalen. En forklaring på hvorfor ting var som det var, selvom jeg mistenker mange av grunnene selv.

Jeg tror at vi bearbeider ekstremt mye av livene våres når vi sover. Prøve ut situasjoner for å se hva vi føler om dem, gir oss bekreftelse eller lar oss oppleve de samtalene vi aldri fikk. Hvorfor den drømmen kom nå derimot aner jeg virkelig ikke. Timingen får det til å føles veldig tilfeldig, men mest sannsynlig er det en mening med det likevel. Uansett, nå har jeg akkurat sett en film som jeg sikkert har sett minst to til fire ganger før. Og tenker å hive på en film til.
Er det bare meg eller produseres det mye mindre chick flicks nå enn det gjorde før?

Legg gjerne igjen din favoritt chick flick og noen forslag til noen jeg kan se i kommentarfeltet<3

1 kommentar
    1. Fasinerendes hvordan drømmer kan få oss til å føle og tenke en god stund etterpå.

      Jeg har stort sett hatt mest gode drømmer tror jeg, av de jeg har husket dagen etterpå. Men jeg har også opplevd tre ganger i livet å ha drømt noe som har bare gjort med nedfor og deppa så og si hele dagen etterpå.

      Så drømmer er i likhet med en del annet noe jeg har litt æresfrykt for. For plutselig dukker det opp noe som påvirker humøret mitt veldig neste dag, enten i en retning, eller en helt annen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg