Hvorfor er det aldri enkelt?

Det er så frustrerende når man har brukt tid på å tenke og vurdere og går inn i noe med flere meninger, for å så bare bli ignorert. Tankene dine blir ikke tatt med inn i vurderingen og du får valgalternativer som gjør deg usikker og man må vurdere alt på nytt igjen.
Jeg er en person som tenker nøye igjennom ting når det er viktig. På mindre viktige ting er jeg veldig spontan og gjør det som faller meg inn. (som for eksempel da jeg gikk forbi en piercing/tattoo butikk og rett der og da fant ut at jeg skulle gå inn og ta industrial og navlepiercing).
Men med ting som gjelder helse/psyke, problemer jeg eller venner har og slike ting. Altså mer personlige og innovervendte ting så tenker jeg nøye igjennom.
Og selvom jeg snakker med folk som er utdannet i noe, må jeg til tross for det også gjøre mine egne undersøkelser og vurdere hva jeg syntes passer.

Jeg er absolutt ikke god på å slippe kontrollen. Men nå er det også slik at jeg har hørt mye på mennesker som er utdannet og har fått bevist igjen og igjen at de ikke vet hva de snakker om og konstant tar feile vurderinger. Og da mister man motet litt til slutt og føler et sterkere behov for mer innsikt og kontroll. Slik at man ikke bare står på “repeat”.

Jeg har i hvert fall noe tenking jeg må gjøre, noe jeg hadde håpet å slippe på i denne sammenhengen.
Hvorfor kan det ikke av og til bare være veldig enkelt?

4 kommentarer
    1. Vi er visst litt like på en hel del måter vi to. Bladd litt gjennom bloggen din de siste dagene og ser vi har flere felles interesser blant annet. Og det du skriver om her.. Jeg kjenner meg veldig igjen. Ikke når det kommer til akkurat det veldig spesifikke eksempel om piercing/tatto-butikker, for akkurat det er et tema jeg personlig finner litt utfordrende. Men sånn bortsett fra det..

      Også er du selvfølgelig fra der du er!!! Nesten HVER gang jeg kommer over noen jeg raskt merker at jeg veldig gjerne skulle ønske var blant mine aller nærmeste venner, ja så viser skjebnen seg nesten GANG på GANG at alle disse menneskene holder til på samme sted 😮

      1. Er ganske irriterende at man må trykke inn på innlegget for å se hele kommentaren. x(
        Men ja hvis du tenker på Bergensere så .. vell! Vi Bergensere er en spesiell rase for å si det mildt xD Men hyggelig at vi har ting til felles. 🙂

        1. Var Bergen jeg tenkte på ja. ^^ Grunnen til at jeg lot være å nevne det her nå var at jeg ble litt usikker på om du hadde skrevet inne på bloggen noen sted tidligere at det er der du holder til, eller om det kanskje bare var på Facebook jeg hadde sett det i stede 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg