HVORFOR HANDLE I FYSISKE BUTIKKER NÅR…

Hvis det er en ting som irriterer meg så er det dette…
HVORFOR blir vi oppfordret til å handle i fysiske butikker når fysiske butikker ALDRI har det vi skal ha??

Og nei det er ikke fysiske butikker som har mindre ting fordi folk handler mest på nett, for senteret har jeg gått og vandret på i alle år. Lenge før online shopping ble som det har blitt.
Og det jeg husker best fra å dra med venninner på shopping var at jeg aldri egentlig fant noe jeg likte, men endte ofte opp med å bruke penger på de mest basic plagg fra Gina Tricot som var den eneste klesbutikken jeg følte hadde litt som jeg ikke ble  fullstendig sint av å se på.

Og i det siste har jeg definitive blitt mer glad i ideen av å handle i fysiske butikker. Spesielt etter alt vi har gått igjennom med Covid. Bare det å støtte lokale butikker men også det å faktisk få det jeg vil ha når jeg vil ha det.
For hvis det er en ting Covid har rotet mye med så er det frakt tiden når man bestiller på nett. Jeg tror mye av det har stabilisert seg en del, men frakt-tiden er fortsatt ikke helt som den har pleid.
Og spesielt i fjor var den helt på tryne, og dette har naturlig gjort at jeg har satt pris på det å kunne kjøpe ting i fysiske butikker.

Eneste problemet er…Det eneste stedet som faktisk har et stort utvalg av gode klesbutikker er selvfølgelig Oslo, mens resten av landet får all dritten.

Hvor er Zara i Bergen? Victoria’s Secret? &OtherStories?

Hvorfor er det så vanskelig å få ta i de klærne jeg liker og hvorfor finner jeg aldri produktene jeg bruker?
Hvorfor er ene hudpleie produktet mitt alltid utsolgt i fysisk butikk og selges kun et par steder på tross av at det er vilt populært? De må da skjønne at populære produkter må man ta inn mer av?

Mitt lokale kjøpesenter har altså ingen klesbutikker som vekker noe interesse og de har heller ikke noe form for luksusvarer. Det skulle jo f.eks hvert fall fantes en butikk som hadde et lite utvalgt av f.eks noe Gucci, Chanel, Loui Vuitton osv… Men neida. Bergen som er den nest største byen i hele Norge skal visst ikke ha slikt.

Og hvorfor skal vi det når vi ikke engang har en Zara butikk?

Man kan jo argumentere med at vi i det minste har “Høyer” inne i sentrum. Men gjett om jeg ble skuffet da jeg tok turen innom der og skulle se på utvalget fra Zimmermann. De hadde bare et sånn 5 plagg totalt og alle plaggene var ikke akkurat de mest interessante plaggene Zimmermann selger. Jeg så også at de hadde noen få Valentino Rockstud sko, men selvfølgelig var det jo bare et par der og, og ikke de jeg var interessert i.

Så altså poenget mitt er, hvordan kjøpe i fysiske butikker når de fysiske butikkene ikke er her eller har innholdet man er ute etter?
Jeg kunne ikke gå å kjøpe en lusen serie på dvd engang fordi den hadde de selvfølgelig heller ikke. Og igjen utvalget var trist. Jeg skjønner at streaming tjenester har tatt over, men ikke alt er å finne der og serier kan man selvfølgelig ikke kjøpe digitalt her i Norge (f.eks via Apple) av en eller annen syk grunn. Men det kan man i USA. Men det var jo ikke egentlig så ekstremt overraskende.

Norge henger virkelig ikke med i tiden. Og tror at de fleste kun går på kjøpesenter for å vandre på Cubus eller kjøpe en Mascara til 10kr. Det er egentlig bare et mirakel at vi har fått Benefit og Fenty Beauty til Norge, og takk og lov for at vi i det minste har det.
Er du enig i dette? 
Hva syntes du mangler på lokale kjøpesentre?

Her er btw en underskriftskampanje for å få Victoria’s Secret til Bergen; HER <3 Skriv under så åpner du døren for at Bergen får flere og flere av disse butikkene vi nå mangler. Åpner du døren for en, åpner du døren for andre. Og om du ikke hører til i Bergen skriv gjerne under likevel. For igjen… om vi får den hit viser vi at det er en butikk vi vil se flere av i Norge. Så å få den til Bergen kan altså hjelpe med å få den til din by også senere.

Her er det jo tydelig at det er vi som kunder som må ta tak og få ting gjort. Så gjerne lik, del osv. <3

Følg meg gjerne på Instagram @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg