Ingen planer på 17.Mai

I morgen er det 17.mai. En dag for fest og feiring.
En dag hvor folk går i tog, kjøper pølser og spiser is.
Favoritt delen min pleide å være å gå på tivoliet. Selvom det kanskje er den verste dagen å bruke på tivoli. Men mengdene ble alltid litt mindre jo senere det ble.
Jeg har også gode minner fra en 17.mai tilbake i 2009 hvor vi brukte mesteparten av kvelden på tivoli. Mens bestevenninnen min flørtet med gutten vi begge likte (noe vi begge ler av i dag. For herregud så dårlig smak vi hadde) på noen steiner like utenfor tivoliet. Men jeg hadde ikke tenkt å la det stoppe meg fra å ta koppene…om igjen og om igjen.
Jeg hadde det kjempe gøy.
Året etter var også minneverdig, og endte alltid med at vi sto å så på fyrverkeriet inne i sentrum ved favoritt treet våres.

Spol frem til dette året og ting er ganske forandret.
Jeg har ingen planer!
Det er selvfølgelig slik at jeg har et sted å gå hvis jeg vil. Problemet er heller at jeg vil noe helt annet.
Men vennekretsen er nå mye mindre og de alle har planer for dagen. Og det er ingenting annet jeg vil enn å henge med jevnaldrende.
Tivoli hadde selvfølgelig vært stedet hvor jeg aller helst ville oppholdt meg. Men jeg kan takke angsten for at det blir uaktuelt. På samme måte som mye er blitt uaktuelt av samme årsak. Ting jeg har lyst til, men ikke kan.
Pga. en idiotisk mental tilstand som ikke burde vært mulig å ha til å begynne med.
Det er denne tilstanden som har skapt begrensede muligheter for meg på dager som dette. Dager hvor jeg ellers hadde hatt mange planer om jeg hadde bedre kontroll over egen hverdag. Men takket være noe ut av min kontroll, så er det ikke slik.

Men jeg vil også si at det er helt OK.
Det er ikke sånn at man MÅ gjøre noe bare fordi det er det de fleste gjør på sånne dager. Det ligger også mange å sover vekk halve dagen fordi de var ute å festet dagen før. Det er mange som bare gjømmer seg på rommet fordi det er for overveldende.
Det er mange som ikke har noen og sitter derfor ufrivillig alene. Noen vil heller sitte inne å game.
Det er ikke ALLE som har det gøy på 17.mai. Og ja, kanskje du vil være en av de som løper ute og henger på tivoli, men av en eller annen grunn ikke kan.
Men det er helt ok. Din tid kommer den også. Det vil ikke være slik for alltid.
Så i år må du tilpasse deg. Men det er alltids neste år.
Thank you, next!

Uansett hva jeg velger å gjøre i morgen så skal jeg pynte meg, spise god mat og kose meg. xx

Video fra 2009. #10yearchallenge

6 kommentarer
    1. Jeg har heller ikke noe særlig med planer for morgendagen. Blir nok mer eller mindre det samme som vanlig. Gaming, kanskje lage noe til et av de forskjellige stedene i sosiale media hvor jeg har en slags base, gå en random gåtur et eller annet random sted, kanskje fange et par Pokemons… Ju nau.

      Forresten. Hvis du skulle komme til å kjede deg igjen, eller bare ha lyst til å snakke, og så er det bare å video-ringe meg om du vil det. Enytime, forsåvidt. 🙂

    2. Fy faen så nostalgisk fin youtube video!
      Synd du ikke fikk være på koppene. Neste år min venn, neste år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg