Jeg savner individualitet!

Hvis det er en ting som er blitt veldig viktig for meg de siste årene i et hav av falske livsstiler og overdrevne profiler så er det autentisitet.
At folk vil være i livet ditt enkelt og greit fordi man nyter hverandres selskap, har gode samtaler og kan være seg selv.
Jeg er så lei av hvordan alt skal se så fint ut på sosiale medier, og så sitter man kanskje å føler på ensomhet i virkeligheten.
Og ikke misforstå meg. Jeg elsker å følge Instagram profiler som gir meg inspirasjon og er tilfredstillende å se på. Jeg er bare så lei av at det er så mye likt og mest av alt er jeg lei av at alle oppfører seg som om Instagram er så viktig.

Jeg savner individualitet. Jeg er lei av å se 100 profiler hvor de alle har de samme fylte leppene, de samme klærne, den samme kroppen og den samme personligheten.

Det er fint å legge ut fine bilder som du er fornøyd med. Men det ser ut som mange bare prøver å kopiere livet til de mest populære profilene der ute istedenfor å leve sitt eget liv.

Livene våres foregår ikke på sosiale medier. De foregår der ute, blant folk.
Og hvis det er en ting jeg kan si med sikkerhet så er det at livet er MESSY. Det er ikke ryddig og organisert. Og det er i hvert fall ikke en collage av fine, ryddige og fargekordinerte bilder.

Jeg merker at folk syntes det er viktigere at alt skal se så polert ut hele tiden. Og de velger gjerne venner deretter. Og ikke minst velger de gjerne heller å møte opp på et event som er Instagram vennlig enn å stille opp for en venn som trenger det. Det er ikke slik verden skal være.

Sosiale medier kan være fint om brukt riktig. Men slik vi bruker det er det en avhengighet.
En avhengighet som skaper et hav av psykiske lidelser.

Sosiale medier ødelegger psyken våres. Og det setter en standar for hvordan alle skal se ut og oppføre seg og personlig syntes jeg det er utrolig kjedelig.

Hvis det er en ting jeg håper for fremtiden i sosiale medier så er det at folk behandler det som det det egentlig er; En slags minnebok av livet ditt og ikke en erstatter for ditt ekte liv. Jeg håper også å se mye mer variasjon, personlighet og autentisitet.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg