Karneval og andre boller

I går var det fastelavens.
En dag jeg så fram til i flere uker. Eller rettere sagt jeg så frem til å spise fastelavens boller.
Men min mor orket ikke komme ut med boller til meg i går, så da ble det utsatt til i dag. Men BOLLER skal det bli.
Det var i alle fall ikke sjans for meg å lage det selv. Kjøkkenet nede bringer ikke akkurat med seg bake glede.

Det er egentlig stor forskjell på hvordan vi feirer fastelavens i motsetning til andre land.
I Nederland for eksempel har de et slags karneval med parader og kostymer. Dette med å feire fastelavens med karneval er noe mange land har. Og det varer da i flere dager.
Det er da høy musikk, bråk og parader osv.
Mens her sitter vi å koser oss med boller…
Litt av en kontrast liksom.

Personlig foretrekker jeg boller.

(Bilder fra karnevalet i nederland. Sendt til meg fra en venn som bor der)

Hvilken utelandsk tradisjon hadde du likt å se her? 
Vil du ha denne type karneval her i Norge også?

Ps:
I dag hadde jeg faktisk frisørtime. Hun som fikset håret mitt er utrolig hyggelig og har hatt hun en gang før.
Jeg failet litt med hjemmeblekingen forrige uke og måtte få det fikset. Vi fikk ikke vekk alt det oransje/gule, men det ser mye bedre ut nå. Jeg kan fikse resten selv med sølvshampoo heldigvis.
Dumt at sånne behandlinger er så ekstremt dyre. Hadde det vært billigere hadde jeg ikke tatt hjemmebleking til å begynne med. Men har liksom ikke råd til å betale 2000-3500kr for håret mitt hver gang etterveksten må tas.

#fastelaven #tradisjoner #feiring #bilder #boller #hår #Frisør #blond

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg