Krig?

Wow, dette tiåret har hatt den mest intense starten.
Jeg husker året 2020 begynte med at “WW3” trendet på twitter før pandemien slo ut. Og selvom pandemien ble noe av det som har vært den største og lengste forandringen vi har måttet takle, så kom den ikke alene.
Det var også branner i Australia, Black Lives Matter og aper som stjelte vaksiner. Black lives matter var definitivt den mest nødvendige, men alt annet var som tatt ut fra filmen “Jumanji” og da snakker jeg selvfølgelig om den originale med Robin Williams.

Året 2020 hadde definitivt mest overraskelser, men om det var fordi det faktisk skjedde mest eller om vi nå bare har blitt immune er jeg usikker på.

Vi gikk fra å hoarde dopapir til og nå ha åpnet helt opp men la pandemien herje videre til vi forhåpentligvis har masse-immunitet.

Men å våkne til nyheter om krig var jeg ikke forberedt på. Men jeg kan ikke si at jeg var forberedt på noe av dette andre heller.
Det overrasker meg likevel at det er mulig å bryte ut i krig i år 2022. Jeg føler på at vi skulle ha vært utviklet og siviliserte nok til at noe sånt ikke kan skje den dag i dag. Og spesielt ikke etter alt helvete vi har gått igjennom disse årene med pandemien. Men så er det jo en ustabil mann som står bak dette. Men jeg tenker også at om en leder er slik er det jo ikke vanskelig å ta han ned om folket og militæret er uenig i måten han styrer på. Så helt alene kan han ikke være.

Jeg har jo selvfølgelig visst om at det har vært snakk om krig og at muligheten har vært der for at det kan skje. Men fra et oppegående og fornuftig sted virker det ikke mulig. Så her er tydeligvis ikke fornuften tilstede lenger.

Nei, altså jeg synes det er forstyrrende.

Skulle trodd at man hadde lært noe av disse tidligere krigene, men makt er visst noe ikke de fleste burde ha. Makt kan gjøre de beste om til de verste. Jeg tror mange har erfart det i et spill med monopol, og da er det ikke ekte engang.
Og når personen kanskje ikke var den beste i utganspunktet er makt farlig.

Hva synes du om nyhetene om krig?
Og hva av tingene vi hittil har opplevd etter å ha gått inn i 2020 har overrasket deg mest?

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg