Lagde Franske Makroner for første gang!

I går prøvde jeg å lage franske makroner for første gang, noe jeg synes å ha hørt skal være ganske vanskelig. Jeg tok meg derfor ingen friheter med oppskriften og fulgte den så godt jeg kunne. Vanligvis pleier jeg å tilpasse oppskriften på ting litt som jeg selv føler for.
Jeg føler jeg klarte meg ganske så bra! Det eneste jeg merker er en lærings prosess er når de skal sprøytes og hvor lenge de skal være inni ovnen. Det sto 14-15 min i oppskriften, men jeg ser nå i ettertid at jeg kanskje burde hatt de inni i max 13 min. De ble nemlig ganske sprø tvers igjennom, og det skal de jo ikke være. De skal være sprø på utsiden men mykere inni. Men sånt lærer man av. De ble nå uansett gode på smak.
Neste gang prøver jeg meg kanskje på noen litt mindre basic smaker.

Jeg fikk forresten de nydelige blomstene på bildene under på døren i går av en venn. Sånt blir man glad av!

Har du laget franske makroner før? 

Instagram @Rlablogg
Snapchat @Rlablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg