Look for the Happy Spot in Life

Det er egentlig ganske koselig å sitte å se ut vinduet på rommet mitt.
Jeg ser rett over gaten og inn i flere leiligheter. Inn hoveddøren er det innimellom en som går inn med en Dalmatiner og det minner meg sånn om 101 Dalmatinere. Ikke pga. hunden alene, men inngangsdøren og husene også.
Det er litt i samme stilen som i filmen og jeg bare elsker det.
(Akkurat nå driver de på med så masse arbeid utenfor at dette bildet var det beste jeg klarte å ta rett utenfor her)

Å bo her er litt som å bo i en Disney film.
Selvom tilstanden på mange av disse husene i området den dag i dag er i veldig dårlig stand og skulle vært oppdatert og fikset for lengst. Men følelsen av husene er der. Man kan se hvordan det har vært hvis det gir mening. Man føler at det var ting som skjedde her før i tiden. At disse husene har opplevd mye.

De gir meg også litt flashbacks til den serien som gikk på barne tv før i tid. Etter et raskt google søk fant jeg ut at den het “Lillys Butikk”. Minner!
Men med engang jeg trykket på linken og så utsiden av butikken hennes så er det akkurat som å se rundt om i gaten utenfor.

Kanskje derfor jeg trives så godt her. Det at det ser ut som en god blanding av det jeg har sett i barndommen på tv.

Hvor er ditt “Happy Place” ? 

4 kommentarer
    1. Apropos Lillys butikk: Hvis du søker opp “Rocky Horror” på Spotify så vil du blant annet finne en norsk utgave, hvor alle de samme sangene som er med i filmen fra 1975 er med. Og det er Kari-Ann Grønsrud som spilte Lilly i Lillys Butikk som spilte Janet i den norske tolkningen i starten, og derfor er det også hun du hører som Janet på det norske albumet. xD

      Spesielt “Touch-A, Touch-A, Touch Me” (på norsk: “Ta meg, Ta meg”) syns jeg er rimelig klein på norsk, og virker også enda drøyere på norsk enn den gjør på engelsk syns jeg xD

      1. Haha, tror ikke jeg skal høre de på norsk. Føler det ødelegger litt av originalen.
        Men funny at hun er med der… og egentlig ganske kleint når de fleste kjenner henne fra barnetv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg