Måneden som gikk #1

Jeg begynte tidligere på “Uken som gikk” innlegg, men dette er nå en stund siden. Jeg tenkte derfor å poste “Måneden som gikk” isteden. Jeg vet ikke om dette blir en regelmessig ting, men det var ting jeg ville få med som ikke var så relevant til denne uken, men heller hatt en relevans denne måneden.

Akkurat nå: Prøver jeg å tenke ut hva jeg vil poste på bloggen fremover, samtidig som jeg tenker å finne meg en film å se på.

Månedens tanke: Tror jeg må være at jeg skulle ønske jeg tenkte mindre negativt og ha færre plagsomme og slitsomme tanker. Det hadde vært så deilig og bare få en pause og kunne slappe mer av og føle meg glad.

Månedens favorittplagg:
Nå har jo aldri trening vært min sterke side, og treningsklær har jeg aldri vært spesielt glad i. Men disse er bare fantastiske! Jeg håper jo selvfølgelig at trening skal bli en del av min hverdag også, så det er fint med klær som gjør det mer fristende å trene. 

Månedens Serie: Bridgerton! Denne serien er allerede et par uker siden jeg så, men jeg bare må nevne den. Jeg så med engang den kom ut at det var en serie jeg kom til å like, men ventet likevel en liten stund før jeg begynte å se. Utrolig god serie som absolutt er verd å se. Personlig er jeg ganske fan av periode dramaer. Jeg liker når ting er satt tilbake i tid. Selvom det selvfølgelig er ting som kvinne undertrykkelse og andre vanskelige ting på den tiden, så er det også så mye som er bedre da enn nå. Som f.eks at de lever livet på den måten det skal leves. Ikke hjemme på sofaen med mobilen i hånden og netflix på tveen. Don’t get me wrong, jeg liker Netflix. Men ikke når vi lar disse tingene dominere livene våres. Vi mangler lidenskap og kjærlighet tar vi for gitt. Så det er så fint og inspirerende å se på det i en serie som dette. Nå må jeg også innrømme at jeg er litt fan av hvordan ting foregikk tilbake på den tiden. Ikke at mannfolk kan behandle kvinner som de vil, mens kvinner må være så rene som mulig før ekteskap. Men den delen med at mannfolk må møte opp med gaver og virkelig gjør en innsats for å få kvinnen de vil ha. Jeg syntes folk rett og slett er for late den i dag i dag når det kommer til kjærlighet. Folk gir opp for fort og gjør ikke noe innsats for å få den de vil ha.

Månedens sang: Jeg hører så lite på musikk for tiden at den nesten er litt trist. Jeg er jo tross alt en person som har latt musikk være en så stor del av livet at jeg så på det som noe jeg er og ikke noe jeg hører på. Men jeg jobber med å la musikken finne meg igjen. For nå sier jeg Malibu av Miley Cyrus fordi den hadde en spesiell betydning for et par uker siden.

Månedens Høydepunkt: Det er ikke alltid lett å finne høydepunktene når man er i en dyster tankegang, men det er da desto viktigere å finne de likevel. Høydepunktet mitt denne måneden er musikk relatert, men vil foreløpig ikke dele noe mer om det.
Også har det vært utrolig fint med mye snø og sol. Det har gjort mørketiden lysere! Og nå nærmer vi oss jo også våren, så blir herlig å gå med litt lettere klær.

Månedens nedtur: I går kveld vil jeg si var månedens nedtur uten at jeg vil gå noe dypere i om hvorfor. Bare noen mennesker elsker å trekke ned andre, og kan kun mistenke at dette er fordi de er misfornøyd med seg selv.
En annen nedtur er jo selvfølgelig disse restriksjonene (som selvfølgelig er nødvendige) og muterte Covid viruser. Er vi lei eller er vi lei?

Xx

Hvordan har din måned vært?

Følg meg gjerne på Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg