Mot Vinterdepresjonen

Noen andre enn meg som har hatt mye mareritt i det siste?
Det er så merkelig. Jeg pleier vanligvis ikke ha mareritt, og når jeg har hatt det tidligere har jeg bare våknet og tenkt “kult”.
Men nå har det bare vært ubehagelig. Noe som resulterer i dårlig søvn, og det går utover dagen min også.

Kanskje det bare er årstiden.

Jeg har liksom ikke følt meg noe særlig opplagt og da føler jeg ikke heller at jeg har så mye å by på.
Men det er nok bare enda en av utfordringene som følger med en psykisk lidelse. Man blir da ekstra påvirket i overganger som fra lysere tider til mørketiden.

Jeg vurderte en del i fjor å kjøpe en lysterapilampe. Den skal da hjelpe mot vinterdepresjon i tillegg til å gjøre deg mindre trøtt.
Slike lamper finnes det mange versjoner av, så jeg er usikker på hvilken som funker best.

Har du prøvd en slik lampe?
Syntes du den hjelper?

Jeg setter pris på kommentarer, da det er noe jeg sterkt vurderer å kjøpe.
Noe jeg merker jeg også gjør mye av nå som det blir mer og mer høst er at jeg ser mye oftere på mobilen min enn jeg gjorde i sommer. Noe som igjen sikkert bidrar til trøtthet.
Noe av grunnen er selvfølgelig også at jeg bor hjemme for tiden og dermed ikke føler jeg kan gjøre det jeg ellers ville ha gjort. Jeg har gått litt inn i ventemodus og mobilen blir fort et tidsfordriv.

Sliter du med vinterdepresjon / nedstemthet?
Fortell gjerne hva du syntes hjelper mot det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg