Motivasjon og kjøpestopp

Motivasjonen for blogging var virkelig på bunn forrige uke, og denne uken har jeg jo ikke blogget før nå pga. det som skjer i verden.
Det er nesten umulig å gjøre noe som helst på macbooken da skjermen bare blir verre og verre i løpet av dagen, før jeg så bare må legge den fra meg. Den er alltid litt bedre etter noen timer med hvile, men blir fort verre igjen så snart den blir tatt i bruk.
Jeg har nå bestilt meg ny, men det vil ta noen uker før den kommer frem.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne enda, men vurderer å prøve å selge den til en rimelig pris. Det er jo helt sikkert noen som klarer å fikse den, eller eventuelt bare tar den med inn til Apple og bytter ut skjermen (som selvfølgelig koster en god del).
Jeg vet ikke om det er mulig å bytte ut skjermen på denne selv da det er retina skjerm, men det er det jo sikkert flere som vet mer enn meg om det. For de som kan sånt er muligens denne Macbooken et kupp, da jeg vil selge den såpass billig.

Jeg tror og håper motivasjonen plukker seg opp igjen når jeg får den nye. Det er jo selvfølgelig ikke noe gøy å bruke noe som ikke funker som det skal, og håper det er forståelse for det.Men siden kjøpet av ny Macbook gjorde så ekstremt vondt i bankkontoen min har jeg bestemt meg for a å ha full kjøpestopp i hvert fall hele Juni. Jeg setter meg foreløpig bare en måned som mål, da jeg vil være så realistisk som mulig. Så er fult mulig jeg fortsetter ut Juli også, men foreløpig vil jeg sette meg et mål jeg tror jeg kan holde.

Så den shoppingfrie måneden begynner NÅ. Wish me luck.

Her er også noen tips til både meg selv og dere om dere også vil ta denne utfordringen:

  • Hold deg unna nettbutikker (Ganske åpenbar)
  • Slett all reklame du får i mailen og la være å åpne dem
  • Føler du for å kjøpe noe, gå å gjør noe annet
  • Lag et mål for hvor mye du vil spare
  • Se igjennom det du allerede eier
  • Planlegg en ting du kan får lov å kjøpe deg om du holder ut tiden du har valgt. Men som selvfølgelig ikke er så dyrt at all sparingen er mot sin hensikt.

Good luck <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg