Musical Friday

Innimellom liker jeg å poste innlegg som jeg kaller for “Musical Friday” hvor jeg deler en sang jeg enten føler gir god helgestemning eller har en dypere betydning som jeg personlig kan relatere til. Det er ikke hver uke jeg oppdager sanger jeg føler for å dele, så derfor er ikke dette en ukentlig greie. Men i dag kom det ut en sang jeg følte for å dele og det er denne av Niki Demar. Musikk fra henne har jeg delt før og det er rett og slett fordi mange av sangene hennes treffer meg ganske bra. Kanskje vi går igjennom litt av de samme tingene. Sangene er også fine melodisk sett.

Denne sagen handler om hvordan mange på denne alderen allerede har etablert familie, noe de fleste av foreldrene våres også hadde gjort i begynnelsen av 20årene. Så mange av oss som ikke har gjort det kan føle en del på disse forventningene samfunnet har rundt det å gifte seg og få barn. Men flere og flere velger å vente og mange av oss har andre prioriteringer.
Nå er det ikke slik at jeg bare har lyst å være singel, selvom det er noe jeg virkelig har trivdes med. Jeg er ikke en person som MÅ være i forhold, jeg er heller en person som er singel og trives med det inntil jeg finner en person jeg føler virkelig at er den ene personen som gjør et forhold verdt det. Jeg har heller aldri drømt om å gifte meg og få barn. Men jeg sier heller ikke aldri.
Jeg liker ikke å planlegge slike ting, for det blir aldri som man har planlagt det. Det viktigste i mitt liv er at jeg finner de tingene som gir meg glede. Og høyest på min liste har alltid vært vennskap.
Men jeg er også en person som behandler vennskap som de viktigste forholdene man har i livet. Personer man knytter nære bånd med som tilslutt blir som familie.

Poenget er vell at folk er veldig forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Vi burde heller feire det at ikke alle sitter med de samme forhåndsinnstilte programmeringene og gjør nøyaktig de samme tingene. Ellers hadde vi ikke hatt gründere, vitenskapsmenn/forskere osv.

Så ikke gjør noe bare fordi samfunnet forventer det. Det er ditt liv og du skal ha det bra. Og ikke alle har fått delt ut de samme kortene. Noen har hatt en trygg og god oppvekst og fått hatt en ordentlig barndom som gjør dem raskere klar for voksenlivet, mens andre har hatt utfordringer og trenger å jobbe med seg selv og skape de gode verktøyene de ikke fikk utdelt i barndommen. Så husk på det før du forhåndsdømmer noen.

Xx
Følg meg gjerne på Instagram @Rlablogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg