Når man skal leie bolig

Jeg tenker at jeg blogger noelunde normalt frem til jeg har skrevet det vanskelige innlegget.
Vil ikke at bloggen bare skal sitte der uten å bli oppdatert.

Uansett, jeg nevnte jo i forrige innlegg at jeg den siste tiden har drevet å leitet etter nytt sted å bo. Noe som viser seg å være en frustrerende opplevelse i seg selv.
Noen ganger opplever man folk som ikke i svarer i det hele tatt. Altså hallo? Når du har lagt ut en annonse, så må du da svare når folk skriver at de vil komme på visning.
Jeg har nå også opplevd at ene svarte og ba om litt info. Da jeg sa jeg ikke var student og slikt var det plutselig null svar å få.
Kan ikke si det er annet enn uprofesjonelt og rett og slett dårlig måte å behandle folk på.
Om man ikke passer det du leter etter så ok, men svar nå i det minste så man vet hva man kan forholde seg til.
Så masse idioti der ute.
Vær litt proff.

Men ja sistenevnte var eneste beboelige leilighet jeg fant i området jeg leter i. Er altså nada å finne som ikke er shabby, trangt og ser ut som narkoreir. Skjønner ikke at folk leier ut i slike tilstander.
Mange har nok bare kjøpt eiendommer som de leier ut til studenter. Og mange av de utnytter det at mange kommer utenbys fra og takker ja til rom etter videovisning.
Lite vet de at de kommer til et rom fult av muggsopp og andre problemer.
Been there done that. Never again.

Synd at de driver på slikt. Husene blir falleferdige og ikke tatt vare på. I tillegg er det store brannfarer med slike hus.
Burde virkelig ikke vært lovlig.
Så dette er noe man absolutt bør være obs på når man skal leie bolig.

Har du opplevd dårlige bo-vilkår?
Eller er du kanskje på leting nå selv?

Fortell også gjerne om du skal studere og hva du skal studere! Let me know in the comment section xx

Hero Images/Getty Images (Lånt fra google)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg